גוגל מתכוונת להציע אמצעים מתקדמים יותר להגנה על זכויות יוצרים

בחודשים הקרובים, מבטיחה גוגל, יוצגו שיפורים שיסייעו לבעלי זכויות היוצרים להגן על היצירות - ולמי שהעלו את התכנים להגיש התנגדויות לדרישות ההסרה ● כמו כן, החברה מתכוונת להקל את הגישה לתכנים שאין עליהם זכויות יוצרים ● הצעדים של גוגל זוכים לביקורת בטענה שהם "מעורפלים"

אף על פי שגוגל (Google) צברה חלק לא מבוטל מעוצמתה דווקא באמצעות שירותים שלא היו ידועים, לפחות בעבר, כמי ששמים את ההגנה על זכויות יוצרים בראש מעייניהם – דוגמת יו-טיוב (YouTube) – הרי שבימים אלה נראה, כי היא מבקשת לקנות את אהדתם של בעלי זכויות היוצרים, במקום להפוך אותם לאויבים.

קנט ווקר, יועץ משפטי של גוגל, פרסם בסוף השבוע הודעה בבלוג ובה פירט שורה של אמצעים שמתכוונת החברה ליישם בתגובה לתלונות על הפרה של זכויות יוצרים.

בראש ובראשונה, הבטיח ווקר, גוגל תטפל בדרישות שיוגשו להסרה של תכנים בתוך 24 שעות בממוצע. במקביל, ציין, תשפר החברה את הכלים שמאפשרים להגיש התנגדויות לדרישות הסרה ותאפשר לציבור הרחב לחפש בכל הדרישות הללו. הכלים המדוברים אמורים לסייע למי שעושים בתכנים המוגנים שימוש חוקי, למשל למטרות חינוכיות, או סובלים מניסיונות השתקה.

קורין מק'שרי, פרקליטה מארגון EFF, טוענת שההצעות של גוגל "מעורפלות" וקוראת לחברה, בין השאר, לקדם דרישות הסרה לגורמים שהעלו את התכנים, על מנת לאפשר להם להחליט אם להגיש התנגדות לדרישות ההסרה או לא. כן קראה מק'שרי "ליצור תהליך שיאפשר למשתמשים לזכות בהכרה כמי שעושים בחשבון שימוש למטרות לגיטימיות". היא ציינה, כי תהליך כזה יכול למנוע, למשל, "הסרת תכנים של מסע בחירות לשבועיים בדיוק לפני מועד הבחירות".

צעד נוסף שבכוונתה של גוגל לעשות הוא למנוע הצעה של מילות מפתח שקשורות להפרה של זכויות יוצרים במנגנון ההשלמה האוטומטית – ככל הנראה מחשש שהחברה תואשם בעידוד הפרות מעין אלה. בעבר דווח, כי השלטונות בסין הביעו חוסר נחת מהעובדה שהמנגנון הציע מילות מפתח שאסורות על פי חוקי המדינה.

גוגל הודיעה, כי בכוונתה להגביר את הפיקוח גם על שירות הפרסום AdSense, על מנת למנוע מאתרי אינטרנט שמכילים תכנים שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים את האפשרות לגרוף הכנסות מפרסום באמצעותו.

לבסוף, ציין ווקר, החברה מתכוונת להקל על הגישה לתכנים שאין בהם משום הפרה של זכויות יוצרים – דוגמת שירים בתצורת MP3 – במנגנון התצוגה המוקדמת המשולב בתוצאות החיפוש. "נקל על האיתור של תכנים כאלה ועל שילובם באינדקס", הבטיח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים