כך נלחמים בהדלפות: הממשל האמריקני אוסר על עובדיו להיכנס לוויקיליקס

הממשל טען, כי האיסור נובע מהצורך "לשמור על מידע מסווג" ● בנוסף, אסר הממשל על העובדים להזכיר את שם האתר בפייסבוק או בטוויטר, שכן הדבר עלול לעלות להם בפיטורים ● במקביל, הסנטור הדמוקרטי ג'וזף ליברמן מתכוון לחוקק חוק שיאסור הפצת מסמכים הכוללים מידע מסווג

בצעד שיש הרואים אותו נואש ואחרים – משעשע, הוציא בסוף השבוע הממשל האמריקני הנחייה לעובדיו שלא להיכנס לאתר ויקיליקס (WikiLeaks).

לצד ניסיונות הממשל לסגור את אתר ההדלפות, בין השאר על ידי יצירת לחץ על ספקיות האינטרנט ואתרי אירוח שרתים, הוציא מנכ"ל המשרד לניהול ולתקציב המדינה הנחייה לעובדי סוכנויות הביטחון בארצות הברית שלפיה "יש לשמור על מידע מסווג. הדבר ייעשה על ידי מניעת עובדי מדינה מלגלוש לאתר ויקיליקס".

ספריית הקונגרס הזדרזה וחסמה את האתר עבור המשתמשים בה ועובדיה. בנוסף, בוויקיליקס טענו בסוף השבוע, כי מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה את עובדיה שלא לאזכר את שם האתר בפייסבוק (Facebook) או בטוויטר (Twitter), שכן הדבר עלול לעלות להם בפיטורים.

בסוף השבוע הצהיר ג'וזף ליברמן, סנטור דמוקרטי מקונטיקט, כי בכוונתו לזמן את ספקיות השירות ברשת לדיון "על מנת להבטיח, כי הן לא מסייעות להפצת מידע מסווג וגנוב". הצהרתו של ליברמן כבר עוררה גלים. כך, Tableau Software, אתר לווירטואליזציה של נתונים, הודיע מיד, כי הסיר את מסמכי ויקיליקס בתגובה לדברי הסנטור. "תנאי השימוש בשירות שלנו אוסרים על העלאת או משלוח של נתונים או מסמכים שהשולחים אותם אינם בעלי הזכות לעשות זאת", נמסר מהאתר. אתר ויקיליקס נעזר בשירותי Tableau Software כדי לסייע לגולשים לדפדף בין המסמכים השונים על פי סיווגים שונים, כגון: נושא או מיקום.

עוד מתכוון ליברמן להוסיף סעיף לחוק הקיים שלפיו הפצת מסמכים הכוללים מידע מודיעיני מסווג תיחשב כפשע פדרלי. ארגוני זכויות אדם ולוחמים למען שימור והרחבת הסעיף הראשון לחוקה האמריקנית, הנוגע לחופש הביטוי, הגיבו מיד בזעם להצעת הסנטור. "המלחמה הרצינית הראשונה על מידע החלה", צייץ ג'ון פרי-בארלוו, מייסד ארגון גבולות אלקטרוניים, בטוויטר שלו. "שדה הקרב הוא ויקיליקס, וליברמן הוא הכוחות שנגדם יש להילחם".

במפתיע, מהצד השני של המתרס, צייץ חבר הקונגרס הרפובליקני רון פאול, כי "בחברה חופשית, עלינו לדעת את האמת. אם זה לא יהיה כך, והאמת תוסתר – אנחנו בצרה צרורה".

ויקיליקס פרסם בימים האחרונים מאות אלפי מסמכים ובהם תכתובות של דיפלומטים משגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם למשרד החוץ בוושינגטון. האתר נשען על כמה שרתי DNS של ספקיות אינטרנט באירופה.

בשבוע שעבר מסרו מנהלי ויקיליקס, כי האתר נתון למתקפה כבדה למניעת שירות (Denial Of Service). אתמול פורסם, כי פיי-פאל (PayPal) סגרה בסוף השבוע את החשבון של ויקיליקס באתר. שירות התשלומים הפופולרי, שנמצא בבעלות אי-ביי (eBay), "חסם חסימה קבועה" את חשבון התרומות, ששימש כאמצעי המימון העיקרי של ויקיליקס. החסימה בוצעה בשל "הפרת מדיניות השימוש, שאוסרת על עידוד פעולות שאסורות בחוק, קידומן, סיוע למי שמבצעים אותן או הנחיית אחרים לעשותן", נכתב בהודעה מטעם פיי-פאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים