מחקר: עד 2030 יוקמו יותר מאלף תחנות כוח – בגלל הגידול בצריכת המידע והעברתו לענן

חוקרים בריטים מצאו שב-2030 יהיו צריכה ומשלוח של 2.57 טריליון ג'יגה-בייט מדי שנה, או שלושה ג'יגה-בייט מידע שיצרוך גולש ממוצע מדי יום ● לטיפול בסדר גודל כזה של מידע יידרשו 1,175 ג'יגה-ואט ● מאחר שתחנת כוח ממוצעת מסוגלת לספק חשמל של 1 ג'יגה-ואט, תידרש הקמת 1,175 תחנות נוספות רק לצורך הטיפול במיחשוב בעולם

האם הרשת תוכל לשרוד עם הגידול האקספוננציאלי בכמות המידע העובר בה, וכיצד הדבר ישפיע על פליטת גזי החממה? על פי חישובים מורכבים שערכו חוקרי מיחשוב מאוניברסיטת בריסטול שבבריטניה, בשנת 2030, כל גולש בעולם יצרוך שלושה ג'יגה-בייט של מידע מדי יממה וישנע אותו לענן. הדבר יביא להוספת יותר מאלף תחנות כוח, שיטפלו רק בצרכי המיחשוב בעולם.

החוקרים יצאו משתי הנחות יסוד: האחת, הצפויה, היא שיהיה גידול בנפח המידע – הן בגלל הייצור והשכפול הבלתי פוסק שלו והן בגלל הגדלת תעבורת החוזי והסרטים ברשת. השנייה היא שהמידע יעבור ברובו להיות מאוחסן בענני המיחשוב השונים. בהכפלת כמות המשתמשים, הדבר יביא לכך שב-2030, יהיו צריכה ומשלוח של 2,570 אקסה-בייט מידע (כלומר: 2.57 טריליון ג'יגה-בייט) מדי שנה. לטיפול בסדר גודל כזה של מידע יידרשו 1,175 ג'יגה-ואט. תחנת כוח ממוצעת, מבוססת פחם, מסוגלת לספק חשמל של 1 ג'יגה-ואט, מה שאומר שרק לצורך הטיפול במיחשוב בעולם תידרש הקמת 1,175 תחנות כוח נוספות על פני כדור הארץ.

"אנחנו נוטים לחשוב שהשימוש במיחשוב לא צורך חשמל כמו חימום הבית או נסיעה בתחבורה פרטית, וכי המיחשוב הוא יותר ידידותי לסביבה, אולם הדבר אינו כך", אמרו החוקרים, כריס פריסט ופול שאבג'י. השניים דיברו בכנס 2010 IEEE CloudCom, שנערך בשבוע שעבר באינדיאנפוליס, ארצות הברית.

החוקרים הציגו דרכים שלדבריהם יכולות להיות "פחות בזבזניות מבחינה דיגיטלית". בין השאר, הם קבעו שעל האתרים להביא לכך שהגולשים אליהם יצרכו תמונות ברזולוציה פחות גבוהה. "אחד הממצאים החשובים במחקר שלי הוא שעל ספקיות ה-IT להמשיך וליצור שרתים יעילים וחסכוניים יותר, עם ניצולת גבוהה יותר", אמר פריסט. "זאת, כדי לקדם את המגמה של IT ירוק. הבעיה היא שהיעילות הרבה שהושגה עד היום הואפלה על ידי העובדה שכמויות המידע הנצרכות גדלו במהירות רבה יותר, בין השאר בשל הגידול בפס הרחב".

הוא ציין, כי בניגוד למחקרים שמבטיחים אפוקליפסה דיגיטלית בשל הגידול בצריכת ובשינוע המידע, "אני אופטימי לגבי התחום. השימוש הגובר בפס הרחב יביא ליותר קישוריות בעולם, בעיקר בחלקים הלא מפותחים שלו". לדברי פריסט, "זהו ניגוד מעורר תקווה לעומת תחומים אחרים, שבהם המערב השבע משמר את כוחו באמצעות עושרו, לדוגמה – תחום התעופה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני קמין

    חוקי האבולוציה לא יתנו לזה לקרות... כאשר משפחה של אריות גדלה ופורחת - היא מקטינה את עדר האיילים ממנה היא מתפרנסת. כאשר עדר האיילים קטן ונעשה נדיר - האריות חייבים לשנות את התפריט, או למות. אם צריכת החשמל של השרתים תעלה, ובמקביל גם מחיר הדלק יעלה - נצטרך למצוא פיתרון אחר, או להפסיק להשתמש בכמויות גדולות של מידע.

אירועים קרובים