110 עובדים ביבמ שפוטרו יקבלו סיוע מהממשל האמריקני

המשרד החליט להעניק את הסיוע לאחר שחברת הביטוח הרטפורד, שהתקשרה עם יבמ בהסכם מיקור-חוץ, עברה לעבוד, במקביל, במודל OffShore עם עובדים מחוץ לארצות הברית ● הסיוע יכלול, בין היתר, סבסוד הכשרות מקצועיות, תשלומים כספיים, הנחות בתשלומי מס בריאות ועזרה במציאת עבודה חדשה ● מדובר בשינוי בגישתו של המשרד, לאחר שבעבר סירב לתת את הסיוע בנימוק שעובדי IT במיקור-חוץ לא מספקים סחורה מקומית פיזית שנדרש להגן עליה מול תוצרת זרה

עובדי יבמ (IBM) במיקור-חוץ שפוטרו בשל קיצוצים שנעשו לאחר שהלקוח עבר לעבוד גם במודל OffShore יקבלו סיוע מהממשל – כך הודיע אתמול (ב') משרד העבודה האמריקני. זאת, לאחר שהמשרד הגיע למסקנה שיש להגן על עובדים אלה כמו על מפוטרים אמריקנים אחרים.

המדובר בעובדי יבמ שהועסקו במיקור-חוץ בחברת הביטוח הרטפורד (Hartford) מקונטיקט, בעקבות חוזה שערכו החברות ביניהן ב-2007. לאחר זמן מה, החלה הרטפורד לקצץ בהיקף כוח האדם שלה בתחום ה-IT, כיוון שהחלה לעבוד במודל OffShore עם עובדים מחוץ לארצות הברית. מהלך זה הביא לפיטוריהם של 110 עובדים, מהם עובדי יבמ, עובדי הרטפורד וכאלה שהיו בעברם עובדי הרטפורד ועברו ליבמ במסגרת הסכם מיקור-החוץ. יצוין, כי חלק מעובדי מיקור-החוץ ממשיכים בעבודתם.

בעקבות המעבר למודל OffShore, קבע משרד העבודה האמריקני, כי העובדים מכל הסוגים, שפוטרו אחרי אוגוסט 2009, זכאים להטבות מהממשל. על פי התוכנית של המשרד, הסיוע יכלול, בין היתר, סבסוד הכשרות מקצועיות, תשלומים כספיים, הנחות בתשלומי מס בריאות ועזרה במציאת עבודה חדשה.

המשרד שינה באחרונה את גישתו לגבי סוגים שונים של מפוטרים, והחליט שעובדים שבעבר לא היו זכאים להטבות – יקבלו אותן. השינוי בגישה נוגע בעיקר לעובדי IT במודל מיקור-חוץ, שבעבר לא היו זכאים להטבות בנימוק שהם לא מספקים סחורה מקומית פיזית שנדרש להגן עליה מול תוצרת זרה.

מוקדם יותר השנה החליט משרד העבודה האמריקני, כי מתכנתים של CSC, שפוטרו החל מ-2003 בשל מצב דומה לזה שבמקרה של יבמ והרטפורד, יהיו זכאים לאותן הטבות.

יבמ לא הגיבה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים