תוכן שיווקי

אלי בירנבאום, ראש פרויקט תעו"ז בחט"ל, צה"ל: "בחרנו באינפורמטיקה בשל היותה מובילה בשוק בתחום עיבוד הנתונים וה-ETL"

07/12/2010 12:34

ספר על הארגון בו אתה עובד.
בירנבאום: "אני משמש כראש פרויקט תעו"ז בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה (חט"ל) בצה"ל, האחראית על פיתוח אמצעי לחימה, אמצעי תקשוב ואמצעי סיוע ללחימה לכלל כוחות היבשה. כחלק מתפקידיה, מפתחת החטיבה מערכות מידע להגברת האפקטיביות הניהולית של מטה הזרוע והיחידות הלוחמות.

פרויקט תעו"ז הינו כלי ה-BI המרכזי של זרוע היבשה ונועד להוות מערכת מידע המבצעת אינטגרציה בין מקורות נתונים רבים, כבסיס לבניין הכוח ולתהליכי קבלת ההחלטות של מפקדים בכירים במטה הזרוע וביחידות היבשה. כלי הפיתוח המרכזי בפרויקט הינו אינפורמטיקה 8.6 מעל Oracle 11g, בשילוב עם כלי הדו"חות Cognos 8.4 ויכולות ה-OLAP של Microsoft Analysis Services 2008".

על איזה צורך עונה המוצר של אינפורמטיקה אצלך בארגון ומדוע בחרתם דווקא בו?
בירנבאום: "פרויקט תעו"ז קולט נתונים מדי יום מכ-30 מערכות מקור שונות המפותחות ביחידות שונות בצה"ל ובמשרד הביטחון, מבצע טרנספורמציות ואגרגציות רבות על המידע ולבסוף טוען את המידע המעובד לתוך מחסן הנתונים. בנוסף, אחראי הכלי גם על תזמון כלל התהליכים היומיים של טעינת המידע ועיבוד הנתונים, הצפת סטטוס במידה ותהליכי ריצה נכשלים ותהליכים נוספים המרכיבים את התפעול השוטף של הפרויקט.

היה ברור כי על מנת לעמוד בדרישות עיבוד כאלו מסיביות נדרש כלי ייעודי ולא ניתן לבצע את כלל העבודה ע"י פיתוח פתרונות ידניים (סקריפטים וכו'), ולכן נבחנו מספר כלים ע"י הפרויקט בתחילת דרכו. הכלי שנבחר היה אינפורמטיקה בשל היותו המוביל בשוק בתחום עיבוד הנתונים וה-ETL, וקיבל את הציונים הטובים ביותר בבחינות המקצועיות.

מטרה נוספת של הפרויקט היא לשמש ליבת נתונים (Data Core) לכלל הפרויקטים של זרוע היבשה, ע"י עיבוד של נתונים הנדרשים למערכות המידע של הזרוע ממערכות מקור המפותחות מחוץ לזרוע.לאחר שהנתונים נקלטים ומעובדים בתעו"ז, הם מועברים לליבת הנתונים הזרועית ומשם משונעים למערכות המידע השונות של הזרוע. גם בתהליך זה מעורבת אינפורמטיקה בכלל תהליך העיבוד ויצירת הנתונים בפורמט הנדרש ע"י מערכות המידע השונות של הזרוע".

מה הערך המוסף שאינפורמטיקה נתנה לארגון שלך?
בירנבאום: "פרויקט תעו"ז משרת את זרוע היבשה לקבלת החלטות טובות יותר בניהול הזרועי ומסייע למטה הזרוע ולקציני המטה ביחידות הלוחמות בקבלת מידע עדכני ורלוונטי במהירות. באמצעות תוכנת אינפורמטיקה ניתן לבצע את תהליכי החישוב והעיבוד מדי יום בלוחות הזמנים הנדרשים וכך להביא את המידע למקבלי ההחלטות בזמן. בנוסף, אינפורמטיקה מקצרת משמעותית את זמני הפיתוח בהשוואה לפיתוח ידני".

תן טיפ לארגון המתעתד להטמיע מערכת אינטגרציית נתונים בארגון.
בירנבאום: "המפתח המרכזי להטמעה מוצלחת של המערכת הוא מחויבות הנהלה בכירה לתהליך כאשר ההנהלה מתייצבת מאחורי הפרויקט ומבהירה כי תמונת המצב הארגונית מגיעה רק על סמך דוחות ממערכת ה-BI, כל הארגון 'מתיישר' בהתאמה וכך נוצרת 'שפה משותפת' ארגונית. נקודה נוספת היא העבודה עם המערכות התפעוליות הקיימות בארגון – פעמים רבות נוצר הרושם כאילו מערכת ה-BI באה להחליף את המערכות הקיימות, מה שגורם לחוסר שיתוף פעולה בתוך גופי הפיתוח בארגון. חשוב להבהיר למערכות התפעוליות כי ה-BI רק מסייע להביא את הנתונים שלהם למשתמשים רבים יותר וכך להגדיל את חשיבותן בארגון – מערכות ה-BI לא יכולות לעבוד בלי תשתית תפעולית חזקה".

אירועים קרובים