גוגל השיקה חנות ספרים אלקטרוניים

בנוסף השיקה ענקית החיפוש, תוכנה מבוססת ענן לרכישה וקריאה של ספרים אלקטרוניים ● המערכת של גוגל לא תאפשר כרגע שיתוף ספרים, וגם רכישות של ספרים אלקטרוניים באמזון לא ישולבו בה ● כ-4,000 מו"לים השתתפו בהשקה של המערכת, Google eBooks, בארה"ב

גוגל (Google) קופצת למים של תחום הספרים האלקטרוניים ומאיימת לדחוק החוצה את אמזון (Amazon) ואפל (Apple). ענקית האינטרנט הודיעה אתמול על השקה של חנות ספרים אלקטרוניים, eBookstore, ועל מערכת Google eBooks מבוססת-ענן, שתאפשר לרכוש ספרים אלקטרוניים באינטרנט ממבחר של הוצאות ספרים, שיתאימו למגוון קוראים אלקטרוניים.

תוכנת Google eBooks תהיה זמינה בחנות הספרים הוובית שלה, שתציע לרכישה מאות אלפי כותרים ועיון ביותר מ-3 מיליון כותרים, לדבריו של אברהם מוריי, מנהל המוצר של Google Books.

בתחילת השנה הבאה תותאם המערכת גם למשתמשים במדינות נוספות. רוכשי הספרים יוכלו לקרוא אותם גם במחשבים ניידים, בטלפונים חכמים ובמרבית הקוראים האלקטרוניים (מלבד הקינדל של אמזון). הגישה לספרים תהיה כמו להודעה בג'י-מייל או לתמונות בפיקאסה, תוך שימוש בחשבון גוגל מוגן בסיסמה, שיאפשר גם אחסון בלתי מוגבל של ספרים. הרכישה תוכל להתבצע מחנות eBookstore של גוגל או ממשווקים שותפים.

כחלק מההכרזה של גוגל, הודיעה גם אדובי (Adobe) כי תוכנת Content Server 4 שלה תנהל את זכויות היוצרים של המערכת, ויותר מ-85 מוצרים, על פני פלטפורמות רבות התומכות בניהול זכויות יוצרים של Adobe eBook, יוכלו לקבל גישה לתכנים של Google eBooks, תוך שימוש בפורמטים PDF ו-ePub של אדובי. התוכנה של אדובי היא חלק ממערכת Google eBooks, הנמצאת בשימוש של יותר מ-200 הוצאות ספרים ומשווקים.

כתמיכה למוצרים החדשים השיקה גוגל גם סט כלים לדפדפן ויישומים טבעיים לאנדרואיד ולמערכת ההפעלה iOS של אפל, שמאפשרים רכישה וקריאה של הספרים האלקטרוניים.

ג'יימס קראופורד, מנהל ההנדסה בצוות Google eBooks, ציין גם, כי היתרון בגישת הענן של גוגל היא שלמשתמשים יהיה "מדף ספרים" אחד, והם יוכלו לקרוא בהם ממגוון גדול של מכשירים.

המערכת של גוגל לא תאפשר כרגע שיתוף ספרים, וגם רכישות של ספרים אלקטרוניים באמזון לא ישולבו בה. לדבריו, מכשיר הקינדל אינו נתמך במערכת מפני שיש בו שימוש במערכת קניינית שונה להגנת זכויות יוצרים, משמע – "גוגל לא תוכל להגן על התכנים אם נאפשר גישה אליהם מהקינדל". לדבריו, גוגל לא ייצרה קורא ספרים ייעודי, אך פיתחה את מערכת ההפעלה אנדרואיד למגוון מכשירים קיימים, שיכולו לשרת את המטרה. "הרעיון הוא שאתה יכול לקרוא את הספרים במכשירים שכבר יש לך", ציין קראופורד.

כ-4,000 מו"לים משתתפים בהשקה של מערכת Google eBooks בארה"ב, בהם הוצאות גדולות החל ב-Random House ו-Penguin ועד Oxford University Press ,McGraw-Hill ו-Wiley. בנוסף גם 200 משווקי ספרים עצמאיים יכולו להשתמש בתוכנת Google eBook כדי לשווק את ספרים תוך חלוקת רווחים עם גוגל, מבלי שייאלצו לבנות פלטפורמה משלהם. העיקרון הוא שמשתמשים יוכלו לעיין ולחפש ספר אלקטרוני גם בחנות של גוגל וגם באתרים של משווקים ומו"לים שותפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים