שוחררה גרסת האלפא הראשונה של אובונטו 11.04

המהדורה הבאה של הפצת הלינוקס הפופולרית תציג כברירת מחדל את שולחן העבודה Unity, אלא אם כרטיס התלת-ממד שלו לא יזוהה על ידי המערכת, בגלל מנהל התקנים שאינו מוכר ● הגרסה הסופית של אובונטו 11.04 אמורה להיות מושקת ביום האחרון של אפריל 2011

קנוניקל (Canonical) שיחררה השבוע את גרסת האלפא הראשונה של הלווייתן הארקטי המגונדר (Natty Narwhal) – השם שניתן לגרסה 11.04 של אובונטו (Ubuntu).

השינוי המרכזי בגרסה החדשה של הפצת הלינוקס (Linux) הפופולרית, כפי שאמר מרק שאטלוורת' בועידת המפתחים האחרונה של אובונטו, הוא שולחן העבודה. אובונטו 11.04, שאמורה להיות מושקת ביום האחרון של אפריל 2011, תציג כברירת מחדל את שולחן העבודה Unity, שהוצג בראשונה במהדורה של אובונטו למחשבי Netbook. הוא יותקן ויוצג בפני המשתמש, אלא אם כרטיס התלת-ממד שלו לא יזוהה על ידי המערכת, בגלל מנהל התקנים שאינו מוכר. במקרה שכזה, יותקן שולחן העבודה מבוסס GNOME הרגיל, עם פס עבודה למעלה ופס יישומים בתחתית המסך.

הפיכת ה-Unity לשולחן העבודה המהווה ברירת המחדל של אובונטו 11.04 חובקת בתוכה החלטה נוספת: Unity הומצא כדי לחסוך שטח מסך בגרסה של אובונטו שהייתה מיועדת למחשבי Netbook. כעת, מכיוון שהיא הופכת ברירת מחדל, לא יהיה כל צורך במהדורה המיוחדת הזו, והיא תמוזג לתוך המהדורה השולחנית.

מהדורת האלפא של גרסה 11.04 מבוססת על ליבת לינוקס 2.6.37, שנמצאת בעצמה בתהליכים אחרונים לקראת שחרור גרסה רשמית. עם זאת, המהדורה הסופית של מערכת ההפעלה תהיה מבוססת על הגרסה הבאה של הליבה, 2.6.38. הבדל נוסף הוא השילוב של הדפדפן פיירפוקס (Firefox) מבית מוזילה (Mozilla) במהדורת הבטה הנוכחית של גרסה 4.0.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים