VMware תציע וירטואליזציה גם לטלפונים סלולריים

LG תציע בקרוב מכשירי אנדרואיד שיוכלו להפעיל תוכנת לקוח Hypervisor של VMware ● ניתן יהיה להשתמש בהם למטרות שונות - לפי פרופילים שונים של מחשבים וירטואליים שינוהלו על ידי מחלקות המיחשוב ● כך, ניתן יהיה להפריד בין השימוש העסקי לשימוש הפרטי של העובד במכשיר

עובדים חדשים שמצטרפים לחברה מקבלים בדרך כלל מחשב נייד וטלפון סלולרי שלה. אולם, אם יאומץ פיתרון חדש שמציעות LG ו-VMware, יוכלו העובדים להוסיף ולהשתמש במכשיר הטלפון שלהם – כאשר מחלקת המיחשוב תתקין בו פרופיל נוסף שיאפשר הפרדה בין שימוש עסקי לשימוש פרטי. עובדים רבים יעדיפו ודאי להשתמש במכשיר אחד, במיוחד אם מדובר במכשיר האישי הקיים שלהם.

VMware עשתה אתמול (ג') צעד ראשון בכיוון זה, במסגרת שיתוף פעולה עם יצרנית הטלפונים הסלולריים הקוריאנית LG, שמספקת מכשירים למגוון חברות טלקום. המכשירים שיוכלו לארח מחשב וירטואלי יופיעו בשנה הבאה, וניתן יהיה להשתמש בהם למטרות שונות – לפי פרופילים שונים של מחשבים וירטואליים.

במהלך 2011 תציג LG מכשיר אנדרואיד (Android) שיוכל להפעיל תוכנת לקוח Hypervisor של VMware ויאפשר להשתמש בפרופילים שינוהלו על ידי מחלקות המיחשוב – אמר ג'יימס פארק, מנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-LG. "לפי שעה, איננו מכריזים על שמות של דגמים או על מעורבות של חברות טלקום", הוסיף פארק, אך הבטיח, כי "מכשיר שיתמוך בווירטואליזציה יגיע לשוק בקרוב".

"מדובר במעין שילוב בין מכשיר iPhone לבין מכשיר בלקברי (BlackBerry)", אמר סריניוואס קרישנאמורטי, מנהל בכיר לפתרונות סלולריים ב-VMware. כוונתו היא, כמובן, לשילוב בין פרופיל אישי לבין פרופיל עסקי במכשיר אחד – ולא לשילוב בפועל בין מערכות ההפעלה של אפל (Apple) ו-RIM במכשיר אחד. זאת, משום שלפחות בעתיד הנראה לעין לא נראה, כי אף אחת מהחברות האלה תאשר להפעיל את מערכת ההפעלה שלה במתכונת וירטואלית במכשירים שאינם מתוצרתה.

המכשיר שתציע LG יאפשר להשיב לשיחות שיגיעו הן למספר הטלפון האישי והן למספר הטלפון של החברה. כשעובד יפרוש מהחברה, יימחק המחשב הווירטואלי שהותקן במכשיר הפרטי שלו, והוא לא יוכל עוד לגשת לרשת של החברה ולנתונים המאוחסנים בה.

עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הרתיעה המסורתית של מחלקות המיחשוב מלתמוך במכשירי טלפון פרטיים של עובדים, הן בשל המורכבות הרבה והן מחשש לבעיות אבטחה. מצד שני, הווירטואליזציה מציעה פיתרון שמאפשר לעובדים להוסיף ולהשתמש במכשיר הפרטי מבלי לסכן את האבטחה של מערכות החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים