גוגל דוחה את ההפצה של מחשבי כרום: לא יגיעו למדפים בעונת הקניות הנוכחית

סיבת הדחייה היא בעיות תוכנה שנתגלו במחשבים - ושעל גוגל לתקן אותן לפני שאלה יגיעו למדפים ● המחשבים מבוססי הכרום יגיעו לחנויות רק באמצע השנה הבאה

המחשבים הניידים הראשונים עם מערכת ההפעלה כרום (Chrome) של גוגל (Google) יגיעו למדפי החנויות באיחור של חודשים רבים – והחברה תחמיץ את עונת הקניות הנוכחית לקראת חגי סוף השנה. הסיבה לכך היא בעיות שהחברה נאלצת לתקן לפני שהמוצרים יגיעו למדפים.

המחשבים, שיתמקדו באינטרנט וינסו לפלוש לטריטוריה שנשלטת על ידי מיקרוסופט (Microsoft) ואפל (Apple), יגיעו למדפי החנויות רק באמצע 2011. גוגל נאלצה לדחות את ההשקה שלהם בשל בעיות תוכנה שנתגלו וכן על מנת להבטיח תמיכה טובה בהתקנים דוגמת מצלמות דיגיטלית, הסביר אתמול (ג') סונדר פיצ'אי, מנהל מוצר בגוגל.

"השגנו התקדמות רבה, אך המלאכה עדיין לא הושלמה", אמר פיצ'אי בתדרוך לעיתונאים שנערך בסן-פרנסיסקו. "אילו היינו מייחלים אך ורק לעונת קניות בודדת, לא היינו משקיעים מאמצים כה רבים. מדובר במסע ארוך", הוא הוסיף בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) בתום התדרוך.

לאחר שיגיעו למדפי החנויות, יגלמו המחשבים מבוססי הכרום את החדירה המשמעותית ביותר של גוגל עד כה לשוק המחשבים המיועדים לצרכנים פרטיים ולחברות עסקיות. המחירים שלהם טרם נקבעו, אולם מעריכים שהם יהיו זולים ממחשבים ניידים מקבילים שמצוידים בנפח איחסון גבוה יותר ובמעבדים חזקים יותר. "נציג מבחר רחב של דגמים, בטווח רחב של מחירים", הבטיח פיצ'אי.

החברות הראשונות שיציגו מחשבים ניידים עם מערכת ההפעלה כרום יהיו סמסונג (Samsung) ואייסר (Acer). המעבדים שיותקנו בדגמים הראשונים שיופיעו יהיו מתוצרת אינטל (Intel). המחשבים הראשונים יוצעו בארצות הברית עם חבילה של וריזון (Verizon), שכוללת תעבורת נתונים בהיקף של 100 מגה-בייט בחינם לחודש במשך שנתיים. החבילה נחוצה מאחר שהמחשבים של גוגל מתוכננים ליישומי אינטרנט כתחליף ליישומי תוכנה מקומיים. גוגל אף חנכה אתמול חנות מקוונת שבה מוצעים כ-500 משחקים ויישומי תוכנה עבור מערכת ההפעלה כרום.

החברה לא הסבירה עדיין כיצד וכמה תתרום כרום לרווחיה. ייתכן שגוגל מבקשת להתבסס על מודל דומה לזה של אנדרואיד (Android), שבמסגרתו מחולקת מערכת ההפעלה בחינם, אולם החברה מרוויחה מפרסום בטלפונים סלולריים. כיום מסתכמות ההכנסות של גוגל מפרסום בטלפונים ניידים בכמיליארד דולרים לשנה. בדומה לאנדרואיד, גם כרום אמורה לעודד את המשתמשים לגלוש יותר באינטרנט ולחפש ברשת יותר מידע או מוצרים – דבר שיתרום, בסופו של דבר, להגדלת הכנסותיה של גוגל מפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים