גרטנר: חלק מהשחקניות הפועלות בעולם של ענני המיחשוב ייכשלו

"במסגרת הגידול בהיקף השוק של ענני המיחשוב יופיעו מאות ואף אלפי ספקיות, ובסביבה התחרותית ייכשלו חלק מהשחקניות - אולי אפילו ספקיות גדולות", כך אמר תומס ביטמן, אחד הנואמים המרכזיים בנושא ענני המיחשוב בוועידת מרכזי הנתונים שערכה ביום ב' חברת המחקר גרטנר בלאס ווגאס ● לדבריו, "אין שום סיבה שספקיות גדולות יהיו חסינות מפני כישלון. רבות מהן לא ישרדו"

גם בזק עולה למחשוב ענן

במסגרת הגידול בהיקף השוק של ענני המיחשוב יופיעו מאות ואף אלפי ספקיות, ובסביבה התחרותית ייכשלו חלק מהשחקניות – אולי אפילו ספקיות גדולות. את התחזית הזו השמיע תומס ביטמן, אחד הנואמים המרכזיים בנושא ענני המיחשוב בוועידת מרכזי הנתונים שערכה ביום ב' חברת המחקר גרטנר (Gartner) בלאס ווגאס.

"השוק יחווה התפתחות דרוויניסטית", אמר ביטמן. "אנו צופים שעקב התחרות ייכשלו במשך הזמן חלק מהספקיות. אנו עדים כבר לתחילת התהליך. אין שום סיבה שספקיות גדולות יהיו חסינות מפני כישלון. רבות מהן לא ישרדו".

ללקוחות הארגוניים מציע ביטמן לערוך תרחישים רבים של "מה אם" ולהעריך את הסיכונים במסגרת המעבר לענני המיחשוב – כולל אפשרויות חליפיות למקרה של השבתה ממושכת או הפסקת פעילות של אחת הספקיות.

"שמענו דברים רבים על ענני המיחשוב, אך בפועל, הבחירה אינה בין שחור ללבן, בין ציבורי לפרטי. בסך הכל מדובר בגוונים שונים של אפור. לעולם של ענני המיחשוב יש יתרונות וחסרונות, והמפתח הוא להתמקד בשירותים הנכונים ולהציב את הדרישות הנכונות", הוסיף ביטמן.

דברים דומים השמיע לבאי הוועידה ביום ב' אנליסט נוסף של גרטנר – דייוויד קפוצ'יו. "ענני המיחשוב לא ישתלטו על העולם. הם לא יפתרו את כל הבעיות ולא ישימו קץ למרכזי הנתונים הארגוניים. אולם, הם גם לא עתידים להיעלם", אמר קפוצ'יו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים