תוכן שיווקי

ראיון עם אליסטר סיטון, מנהל טכני באינפורמטיקה אירופה

סיטון ירצה על ניהול מחזור חיי המידע בכנס אינפורמטיקה על הבוקר 2010

09/12/2010 15:09

לאחרונה התבשרנו על שיתוף הפעולה של אינפורמטיקה וקלאודרה בנושא ניהול מידע לארגונים גדולים. באילו דרכים יכול שת"פ זה לתרום לשוק הישראלי?
סיטון: "שיתוף הפעולה שנחתם בין אינפורמטיקה לקלאודרה (Cloudera) מרחיב את יכולתה של הראשונה לספק פתרונות אינטגרציית נתונים יעילים לחברות וארגונים בעלי בסיסי מידע גדולים וצומחים. קלאודרה מתמחה בתחום ניהול מידע המבוסס על Apache Hadoop – תוכנת קוד פתוח למחשוב מבוזר. ניהול מידע מבוסס Hadoop הינו פתרון ספציפי לארגונים העובדים עם כמויות מידע בגדלים של 1024 טרה בייתים, אך הניסיון שלנו בעבודה עם כמויות מידע גדולות מתאים גם לסדרי גודל קטנים יותר. הפלטפורמה של אינפורמטיקה, בהיותה סקלבילית, מאפשרת לחברות לפרוס את אינטגרציית הנתונים לאורכה של כל רשת, בכל גודל או אפילו בענן, על מנת לאפשר עיבוד מידע באופן מהיר ויעיל".

כיצד משלבת אינפורמטיקה את טכנולוגיית מחשוב הענן בפתרונות שלה?
סיטון: "אינפורמטיקה כבר משלבת מזה זמן יכולות וטכנולוגיות של מיחשוב ענן בפתרונות שהיא מציעה לשוק. אנו מסייעים ללקוחות לסנכרן, לשלב ו'לנקות' את המידע שלהם, באתרים שלהם, עם נתונים הנמצאים בענן, בסיוע ספקי SaaS כגון Salesforce.com. לקוחות אשר מעוניינים למנף באופן מלא את היתרון הכספי והיעילות המוגברת בשימוש ב-hosted services יכולים לארכב נתונים אל תוך הענן או אפילו לעשות שימוש ביכולות אינפורמטיקה בענן כחלק מיישום אינטגרצייה כשירות (IaaS) של אינפורמטיקה. ללקוחות אשר רוצים לשמר את השליטה המלאה בנתונים שלהם, אינפורמטיקה מאפשרת הקמת 'ענן פרטי' עם שירותים מבוזרים.

לאינפורמטיקה מספר מוצרים המאפשרים ללקוחותיה לעבוד בענן. חיבוריות לספקי שירותי תוכנה כשירות (SaaS) ו-web services דרך פלטפורמת ה-PowerExchange של אינפורמטיקה מאפשרת ללקוחות לקרוא, לכתוב ולסנכרן את הנתונים שלהם בענן, על מנת שלא יישאר לא מעודכן. ארכוב ענן (Cloud Archive) מאפשר לחברות לזנוח את יישומי הלגאסי שלהם ולשמר גישה גמישה, מבוססת דפדפן, לנתונים שלהם בענן. גרסת הענן של פלטפורמת ה-PowerCenter של אינפורמטיקה מאפשרת פריסה של אינטגרציית נתונים ישירות לענן. על ידי שימוש בתשתית EC2 של אמזון, לקוחות נהנים מיכולת לנצל אחסון ושרתים באופן כמעט בלתי מוגבל, על בסיס תשלום לפי דרישה (pay as you go)".

על מה תרצה בכנס הקרוב בישראל?
סיטון: "בכנס שיתקיים ב-13 בדצמבר בישראל אדבר על ארבעה נושאים:

•    אירכוב נתונים אפליקטיביים – אנו יכולים לקחת אפליקציה (או יותר) ועל פי חוקים עסקיים לארכב נתונים שהם פחות רלוונטיים. ה-in-active data – לדוגמא חשבונית אשר חויבה לפני יותר משנה תהייה זמינה לאפליקציה אך שמורה על מערכות אחסון זולה יותר. כך אנו חוסכים נפח איחסון יקר ומשפרים את ביצועי שרת האפליקציה.

•    Application retirement – יכולת לקחת נתונים של אפליקציה אשר אינם בשימוש יום יומי ולדחוס אותם לפי 50 מגודלם המקורי. בתום הדחיסה נשארת היכולת לשלוף נתונים בפורמטSQL  ב-read only (לצורכי אבטחת מידע).

•    Subset ופרוביזיניג – במעבר מסביבת היצור לסביבות הטסט/ פיתוח ניתן לקחת חלקיות סביבה תוך שמירת קוהרנטיות האפליקציה על מנת שלא לשכפל את כל נתוני היצור מספר רב של פעמים.

•    Data privacy – ערבול נתונים – במעבר מסביבת היצור לסביבות הטסט/פיתוח ניתן לערבל את נתוני האמת תוך שמירת קוהרנטיות האפליקציה על מנת שלא לחשוף את הארגון לזליגת נתוני האמת אל מחוץ לארגון".

אירועים קרובים