יש עתיד למו"פ כחול-לבן

אורנה קליינמן, סמנכ"ל פיתוח במעבדות סאפ בישראל, מתארת כיצד צוות בראשותה פיתח עבור החברה הגלובלית כלי שהוא כולו פיתוח מקומי ● "אנו בסאפ ישראל גאים מאוד בעובדה שהצלחנו לעמוד במשימה בכבוד ואנו מקווים שזה יהווה סימן לבאות", היא אומרת

בשבועות האחרונים אנו שומעים תחזיות פסימיות על עתידם של מרכזי מו"פ בישראל, בין השאר בשל זליגה של פרויקטים למזרח הרחוק, על חשבון פיתוח בישראל. אלא שהתמונה הזו לא משקפת את המציאות, לפחות לגבי ענקית ה-ERP סאפ (SAP) ופעילותה בישראל. במעבדות סאפ בארץ יש שני ארגוני פיתוח גדולים. אחד מהם עשה היסטוריה קטנה, כאשר מוצר פרי פיתוחם הושק לפני שבועיים.

זהו חידוש מרענן, שמרגש אנשים רבים במעבדות סאפ, שכן המדובר במוצר הראשון שתוכנן פותח ועוצב בארגון הפיתוח של סאפ בישראל. ב-DNA של חברה כמו סאפ, מדובר בתופעה נדירה, שכן בדרך כלל מוצרים מפותחים בארגוני ענק כמו סאפ, בשיתוף פעולה עם כמה מרכזי פיתוח ברחבי העולם.

"סאפ אנטרפרייז וורקספייסס (SAP Enterprise Workspaces) הוא מוצר חדש בתחום תפוקת משתמש הקצה (User Productivity), בין אם הוא משתמש של הפורטל הארגוני של סאפ, או משתמש אחר", מסבירה אורנה קליינמן, סמנכ"ל פיתוח במעבדות סאפ בארץ. לדבריה, "המוצר החדש מקל על חייהם של משתמשי הפורטל הארגוני של סאפ, ומאפשר להם ליצור דפים בצורה קלה ונוחה . מדובר בדפים בהם יש תוכן עסקי מהיישומים של סאפ, כמו גם בתכנים אחרים".

כיצד קרה איפוא, שסאפ אפשרה לארגון הפיתוח הישראלי לפתח עבורה מוצר שכולו כחול-לבן? קליינמן מסבירה שהמהפך הזה אירע בגלל שתי סיבות עיקריות: "ראשית, הדבר נובע משינוי בתפיסה האסטרטגית של סאפ, שנועד לאפשר פיתוח מוצרים הפונים למשתמשי הקצה במחזורי פיתוח קצרים, תוך ניצול הזדמנויות בשוק".

הסיבה השנייה רלבנטית יותר לנו: "הפורטל הארגוני שסאפ מתבססת עליו באופן מסורתי, פותח בישראל עוד מהימים של שי אגסי", אומרת קליינמן, "במשך השנים הפורטל עבר כל מיני שדרוגים. לפני שנתיים, הצוות בראשותי הגה רעיון לפתח על הפורטל הזה כלי שיקל מאוד את חייהם של המשתמשים ויחליף כמה מוצרים קיימים, שאינם מספיק פונקציונליים".

אולם כמובן שזה לא היה כל כך פשוט. קליינמן מספרת שבעקבות העלאת הרעיון, הוקמו ועדות פנימיות, המשותפות לגורמי הפיתוח ומנהליהם בסאפ. הם אפיינו את המוצר ונתנו אור ירוק לפיתוח, מתחילתו ועד סופו – רק בישראל. בפיתוח עצמו עסקו כ-50 עובדים, תוך שהם מצויים בקשרי עבודה עם יחידות נוספות במעבדות סאפ בארץ. לאחר תשעה חודשים עבר המוצר לגרסת בטה, ויושם בקרב מערכות IT מבוססות סאפ של כמה חברות גדולות בחו"ל. בימים אלה המוצר שוחרר עבור כלל משתמשי סאפ, בשלב ראשון לארגונים בעלי פורטל מבית החברה. כבר כיום יש לו 20 אלף משתמשי קצה.

קליינמן הגיעה לסאפ מאמבלייז, שם הובילה את מחלקת הפיתוח של החברה. היא מעידה, כי "לעבוד בארגון פיתוח של חברה גלובלית זהו אתגר וחוויה מאוד גדולים. מעבדות הפיתוח שלנו משתתפות בפיתוחים הקשורים ליישומים שונים, בעיקר בתחומי מיחשוב לפי דרישה, מיחשוב ענן, ניידות, וכן פיתוח על גבי פלטפורמות שונות".

"למרות שמדובר במוצר שמוגדר כבינוני ברמת מורכבותו", סיכמה קליינמן, "אנו בסאפ ישראל גאים מאוד בעובדה שהצלחנו לעמוד במשימה בכבוד ואנו מקווים שזה יהווה סימן לבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים