הדפסה נכונה זו אמנות
כך אומר גוזף מרגי, מנכ"ל חברת קלדרה, שירצה בשבוע הבא בכנס הדפסה בפורמט רחב, שייערך ע"י החברות מפעיל ו-HP ב-14 בדצמבר 2010, שעה 16:00 מרכז הכנסים אונו, עזריאלי
ג'וזף מרגי – מייסד, בעלים ומנכ"ל קלדרה, הינו אורח חברת מפעיל לכנס. "מוצרי קלדרה מהווים ערך מוסף לכל מי שמדפיס בפורמט רחב", אומר נתן הוכמן, מנהל תחום פתרונות במפעיל. "לכן הזמנו את ג'וזף לחשוף אותם בפני משתמשי פורמט רחב בישראל".
שוחחנו עם ג'וזף וביקשנו לברר מה הוא עומד להציג בכנס. "בכנס אציג את שלושת קווי המוצרים של החברה. קו מוצרים לניהול מכונות דפוס וחיתוך, קו מוצרים לניהול דיו וחומרים, וכן מערכת לניהול בית הדפוס כולו. לקו המוצרים הראשון קוראים RIP – Raster Image Processor והוא מאפשר לתכנן נכון יותר את ההדפסה. קו מוצרים נוסף עוסק בניהול דיו. אפשר להגיע לצבעים בתוצאה דומה בשילובים שונים של ארבעת צבעי הדיו – מג'נטה (סוג של אדום ורדרד), ציאן (גוון של כחול), צהוב ושחור. יש שילובים הדורשים יותר חומר משילובים אחרים בעזרת התוכנה ניתן לחסוך טונר רב, משמע חיסכון כספי משמעותי".
"קו המוצרים השלישי, Workflow Management, מאפשר שליטה על בית הדפוס כולו ולא רק על המכונות. למשל מנהל בית דפוס להדפסות גדולות שרוצה לתת הצעות מחיר יכול לדעת בעזרת התוכנה שלנו האם המכונות פנויות, האם יש את החומרים הדרושים, כמה זמן העבודה הזו דורשת, מה הניצולת של המכונות".
"ניהול המערכת פירושו שילוב נכון של דיו, כסף וזמן. כאשר בעל בית הדפוס נותן הצעות מחיר הוא לא יודע כמה העבודה תעלה לו והוא עלול לתת הצעת מחיר לא כלכלית לעסק. לפרודוקטיביות יש השפעה על המחיר (למונח זה קוראים Yield Management – ניהול התפוקה)".
אמרת בהזדמנויות אחדות שהדפסה היא מדע, אתה יכול לפרט?
"בעקרון הדפסה היא תרגום בין שתי שפות – שפת המחשב, המיועדת בעיקר למסך ובה פיקסל הוא עגול ומורכב משילוב של אדום, ירוק וכחול שביחד עם הצבע הלבן מאפשרים ייצור כל צבע על המסך, לעומת הדפסה שבה הנקודה היא עגולה, ומייצרים אותה משילוב של ארבעת הצבעים הבסיסיים של הדיו.
אנשים מתייחסים למדפסת כאל מוצר פשוט אבל מסתבר שזה מוצר שיש סביבו תרבות. צבע זה תחום עמוק מאוד שדורש ידע. צבע זו החזרה של גלי אור על חומר. לבן זו החזרה של כל הגלים יחד, שחור – בליעה של הכל. בסגול – הכל נבלע חוץ מהצבע הסגול. האור המוחזר מגיע לעין ומשתנה למסר כימי במוח, ואז אתה מבין שזה סגול. מדובר במדע מבוסס".
מי הלקוחות שלכם?
כל מי שצריך הדפסה רחבה, לרבות פרסום, עיצוב, ואפילו שלטי דרכים. היום משתמשים בהדפסות רחבות לדברים שקודם לא יכלו להשתמש בהם לדוגמה – שלטי הכוון זוהרים בדרכים, כמו אלה שבהם משתמשת מע"צ בארץ – לדוגמה יכולה לפרט על שלטי ענק כמה קילומטרים ליעדים מסוימים. במלחמת המפרץ הראשונה, כשרק התחלנו מכרנו מערכות להדפסת מפות בהדפסה רחבה ובטכנולוגיות דיגיטליות. משם גדלנו".
ספר על עצמך.
"עליתי לארץ ממרוקו בשנת 1981 ולמדתי בפקולטה לחקלאות ברחובות, בשנת 1986 עברתי לצרפת שם למדתי מינהל עסקים. בשנת 1990 הקמתי את קלדרה עם חברים ללימודים ומאז אני מקדם את תחום ניהול ההדפסה ממקום מושבי בצרפת".