16 בני נוער פיתחו ארבעה סטארט-אפים ב-24 שעות

הפרויקט התבצע על ידי עמותת "זרעים של סטארט-אפ", בשיתוף מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ● בין הסטארט-אפים שפותחו: יישומים לפייסבוק המאפשרים ליצור סרטון מאלבום התמונות של המשתמש, לשלוח הודעה לכל החברים של הגולש אם הוא קם בזמן ולשתף בחוויות צפייה בסדרות וסרטים ● כמו כן, פיתחו בני הנוער יישום המאפשר לנהל ויכוח קולי מסביב לעולם - באמצעות קבצי קול

16 בני נוער ממקומות שונים בארץ נטלו חלק בפרויקט ייחודי של עמותת "זרעים של סטארט-אפ", שבמסגרתו הם יצרו ב-24 שעות בלבד ארבעה יישומים. הפרויקט התקיים בשבוע שעבר במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft), בהשתתפות שגב שילטון מהעמותה ושלושה מעובדי המרכז, שהנחו את בני הנוער, והועבר בשידור ישיר באינטרנט.

במסגרת הפרויקט הקימו הנערות והנערים, בין היתר, את קליפומטור – יישום לפייסבוק (Facebook) שמאפשר ליצור סרטון מאלבום התמונות של המשתמש. כל מה שהוא צריך לעשות זה לבחור את האלבום ושיר מתאים מיו-טיוב (YouTube) שילווה את הסרטון. היישום "מביים" את הסרטון על בסיס התמונות והשיר, כמו גם "לייקים" והערות.

יישום אחר לפייסבוק שיצרו הצעירים במסגרת הפרויקט הוא להתעורר בזמן – שבמסגרתו מתחייב המשתמש מול חבריו להתעורר במועד. במידה שהוא עושה זאת, הוא לוחץ על מקש ״התעוררתי״. ההצלחה בקימה מתורגמת להודעה הנשלחת ל-״קיר״ שלו ולכל חבריו. אם הוא נכשל במשימה, היישום משגר ל-״קיר״ הודעה משעשעת (אקראית) ש-"מבשרת" על כישלונו המחפיר.

סטארט-אפ נוסף שיצרו בני הנוער מאפשר צפייה ״פייסבוקית״ בסדרות וסרטים. מדובר באתר ייחודי שטוען מידע מהרשת החברתית ומכוון לאפשר לחברים לשתף בחוויית צפייה ״פייסבוקית״ בסדרות וסרטים. בין היתר, הוא עוסק בשאלות, כגון: במה הגולש צופה? אם מדובר בסדרה – באיזה פרק? באיזו עונה? האתר גם יודע להמליץ על סדרות חדשות לפי המלצות והעדפות של הגולש עצמו, על בסיס הסדרות שבהן כבר צפה, וגם לפי מה שהחברים שלו צפו בו ואהבו אותו.

היישום הרביעי שפיתחו המשתתפים הוא  Vocal Debate – ויכוח קולי מסביב לעולם. מדובר בפלטפורמה לדיון קולי על כל נושא שבעולם. יוזם הוויכוח מעלה שאלה ולאחר מכן, כל מי שרוצה להשתתף בוויכוח מקליט את עמדתו, באורך של עד דקה. זו מתפרסמת כקובץ קול באשכול. בכל שלב ניתן להשמיע ברצף את הטיעונים והעמדות של המשתמשים השונים, כאילו מדובר בוויכוח פנים מול פנים.

במהלך הפרויקט פגשו הסטארט-אפיסטים הצעירים אושיות מקהילת הסטארט-אפ הישראלית, ובכלל זה המארח, עדי דיאמנט, שהיה ממקימי אמבלייז (Emblaze) וכיום מנהל את מעבדות החדשנות במרכז המו"פ של מיקרוסופט; אמנון כץ, שהקים את נטקינג (Netking) והיה שותף של נועם לניר באמפייר אונליין; ויניב גולן, שהקים את חברת ידע, שנמכרה ל-AOL. כמו כן, השתתפו באירוע איש העסקים ליאון רקנאטי והזמר יוני בלוך, סטארט-אפיסט בזכות עצמו.

עמי בן בסט, מנכ"ל העמותה, אמר לבני הנוער שהשתתפו בפרויקט, כי "חוללתם פלא טכנולוגי, כאשר במשך 24 שעות הצלחתם להשלים ארבעה פרויקטים מורכבים. כל זה לא היה מתאפשר לולא הסביבה הטכנולוגית שמרכז המו"פ של מיקרוסופט, בראשות המנמ"ר, זיו פינצי, ומנהל ה-IT, אריק רוזמן, סיפק לנו".

הוא סיפר, כי תשתית התקשורת שסייעה לעבודת הצוותים "מבוססת על שני קווי תקשורת ייעודיים שסופקו על ידי פרטנר. קו אחד שימש את בני הנוער בלבד, לצורך עבודת הפיתוח. הקו השני הוקדש לשידור חי באינטרנט ונעשה באמצעות מערכת RoundTable, שפותחה במיקרוסופט. המערכת פועלת באמצעות מצלמה שממוקמת במרכז השולחן, שמצלמת ב-360 מעלות את היושבים מסביב לשולחן ומרכיבה תמונה פנורמית של היושבים סביבו. בנוסף, תוכנה מיוחדת, שפותחה אף היא במיקרוסופט, מותקנת על המצלמות ומאפשרת למצלמה לזהות מי מהיושבים מסביב לשולחן הוא הדובר העיקרי ולמקד את התמונה בו".

פרויקט "זרעים של סטארט-אפ" החל לפני כשנתיים, כאשר הנערים עידו טל ודניאל אוחיון הגו את הרעיון להפעיל בני נוער חברים בעמותה שנחשבים "תותחים" בתחומי התכנות, העיצוב והתוכן, במטרה שהם יקימו ארבעה פרויקטים טכנולוגים מקוריים בזמן קצוב של 24 שעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים