גרטנר: שוק התוכנה כשירות יעלה השנה ב-15.7% ויעמוד על יותר מ-9 מיליארד דולרים

ב-2011 ימשיכו הכנסות השוק העולמיות בתחום זה לחוות צמיחה חזקה, ויעמדו על 10.7 מיליארד דולרים - עליה של 16.2% לעומת הכנסות בשנה החולפת ● על פי חברת המחקר, פתרונות תוכן, תקשורת ושיתוף קבצים ממשיכים להוביל את שוק ה-SaaS והמדיה החברתית משולבת יותר בפתרונות בשוק זה, עקב מינופה לצרכי שירות לקוחות, מכירות ושיווק

שוק התוכנה כשירות (SaaS) העולמי צפוי לחוות השנה עליה של 15.7% ולעמוד על 9.2 מיליארד דולרים – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

מחברת המחקר נמסר, כי פתרונות תוכן, תקשורת ושיתוף קבצים ממשיכים להוביל את שוק ה-SaaS. עוד עולה מהדו"ח, כי המדיה החברתית משולבת יותר בפתרונות SaaS, עקב מינופה לצרכי שירות לקוחות, מכירות ושיווק. האנליסטים צופים, כי ב-2011 ימשיכו הכנסות השוק העולמיות בתחום זה לחוות צמיחה חזקה, ויעמדו על 10.7 מיליארד דולרים – עליה של 16.2% לעומת הכנסות בשנה החולפת. ההכנסות מתחום התוכן, התקשורת ושיתוף הקבצים מתוך שוק ה-SaaS צפויות להסתכם ב-2.9 מיליארד דולרים ב-2010, ולאחריהן – תחום ניהול קשרי הלקוחות עם הכנסות של 2.6 מיליארד דולרים.

על פי האנליסטים, בעוד הספקים מתרבים ומרחיבים את היצע הפתרונות שלהם באופן אורגני, או כתוצאה ממיזוגים ורכישות, חלו שינויים באופן שבו ה-SaaS נמכר, נצרך ונתפס. בין המגמות שאובחנו: עליה במספר הארגונים העושים שימוש במגוון יישומי SaaS הבאים מספקים מרובים, אשר נרכשו ונפרסו ללא סיוע ממחלקת ה-IT; פריסות SaaS הופכות יותר ויותר רחבות, והעסקות כוללות מספר רב יותר של משתמשים, בהיקף של אלפים עד עשרות אלפים; מדיה חברתית ופתרונות תוכנה חברתית הופכות להיות משולבות בתוך פתרונות SaaS, עקב מינוף פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) לצרכי שירות לקוחות, מכירות ושיווק. מאידך, מחקר שנערך באחרונה העלה, כי תוכנות חברתיות הן בעלות קצב החדירה הנמוך ביותר בקרב רוכשי פתרונות SaaS.

גרטנר מגדירה SaaS כתוכנה שנמצאת בבעלות של ספק אחד או יותר, ואשר מועברת על ידו ללקוח ומנוהלת על ידו מרחוק. היישום המסופק ללקוח מבוסס על קוד והגדרות נתונים אחידים, ומועבר במודל של אחד-לרבים למספר לקוחות בו זמנית, בעד תשלום על פי שימוש או כחלק מעסקת מנוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים