אוהדי ויקיליקס עברו למתקפת פקס

לאחר שחברות האנטי-וירוס וספקיות האינטרנט חסמו את התוכנה Low Orbit Ion Cannon, ששימשה לביצוע המתקפות, עברו אוהדי ויקיליקס לשיטה הוותיקה והמוכרת של "הפצצת" מספרי פקס בדואר זבל ● הארגון שמאגד אותם קורא לשלוח לאותן חברות מסמכים אקראיים שהודלפו ל-וויקיליקס ואת הלוגו של האתר - אך לא תמונות פורנו או נאצות

המתקפות של אוהדי ויקיליקס (WikiLeaks) על אתרים שהפסיקו לעבוד עם אתר ההדלפות שינו מגמה: כעת קוראים בארגון Anonymous Group לפעילים להיעזר בשירותים שמציעים משלוח פקסים בחינם כדי "להפציץ" את מכשירי הפקס של אותם אתרים בדואר זבל, בשיטה הוותיקה והמוכרת.

"אנשי ארגון Anonymous קוראים לפעילים לשלוח מסמכים אקראיים שהודלפו ל-וויקיליקס, מכתבים של ארגון Anonymous, את הלוגו של ויקיליקס ועוד מסמכים למספרי פקס שפורסמו, לאורך כל היום", דיווח פול מוטון, מנהל לשירותי אינטרנט בחברת המחקר Netcraft. "לא ברור כמה אנשים לוקחים חלק במתקפה, אך בערוץ ה-IRC שהוקם כדי לנהל את מתקפת הפקס נכחו 73 משתמשים שעות ספורות לאחר שהוכרז עליה".

מספרי הפקס שפורסמו שייכים לחברות אמזון (Amazon), מסטרקארד (Mastercard), ויזה (Visa), פיי-פאל (PayPal) וכן MoneyBookers ו-Tableau Software. המארגנים קוראים למשתתפים שלא לשלוח לאתרים אלה תמונות פורנו או נאצות ולכבד אותם. מצד שני, גורמים שזהותם אינה ידועה החלו לתקוף את ערוץ ה-IRC שמשמש לניהול המתקפה, מתוך מטרה להשבית אותו.

חברות אנטי-וירוס רבות כבר חסמו את התוכנה הרובוטית שמשמשת לביצוע המתקפות למניעת שירות. הרשת של התוכנות הרובוטיות שמשמשת לביצוע המתקפות מבוססת על מתנדבים שמורידים את התוכנה, שמכונה Low Orbit Ion Cannon ומוצעת בשלוש גרסאות: ידנית, נשלטת על ידי שרת או ג'אווה-סקריפט (Javascript) – גרסה המותקנת מיד, ללא צורך בהורדה. עד כה הורידו אוהדי ויקיליקס יותר מ-67 אלף עותקים של התוכנה המשמשת לביצוע המתקפות.

מחברת האבטחה אימפרבה (Impreva) נמסר, כי "מרבית חברת האנטי-וירוס – לפחות 72% מהן – חסמו את התוכנה Low Orbit Ion Cannon". חלק מספקיות האינטרנט חסמו גם את כתובות ה-IP שנעשה בהן שימוש בתוכנה Low Orbit Ion Cannon. חברת וריזון (Verizon), למשל, החלה ביום ה' האחרון לחסום את הגישה של מנוייה לאתרי אינטרנט וכתובות IP שקשורים למתקפות של אוהדי ויקיליקס. בשבת פורסם בבלוג של החברה, כי "הדבר נעשה מבלי להודיע ללקוחות וריזון ומבלי לאפשר למשתמשים לבטל את החסימה". בשלב ראשון נחסמו שש כתובות IP, אך בהמשך בוטלה החסימה של אחת מבין הכתובות החשודות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים