הערכות בארצות הברית: כללי התעבורה באינטרנט יאושרו

על פי ההערכות, שני נציגי המפלגה הדמוקרטית מבין חמשת המצביעים יתמכו בהצעה, שהועלתה על ידי יושב ראש רשות התקשורת הפדרלית, בעוד שני הנציגים מטעם המפלגה הרפובליקנית יתנגדו ● ההצעה המדוברת קוראת לאסור על חסימה של תעבורה לגיטימית, אך מתירה לספקיות האינטרנט לווסת את תעבורת האינטרנט ברשתות שלהן ● ההצבעה תתקיים ביום ג' הקרוב

כללי התעבורה באינטרנט יאומצו בארצות הברית ללא שינויים משמעותיים ביחס להצעה שהוגשה בתחילת החודש – כך העריכו אנליסטים שמתמחים בענף הטלקום באשר לבהצבעה שתיערך בנושא ברשות התקשורת הפדרלית (FCC) ביום ג' הקרוב, 21 בדצמבר.

ההצעה המדוברת קוראת לאסור על חסימה של תעבורה לגיטימית, אך מתירה לספקיות האינטרנט לווסת את תעבורת האינטרנט ברשתות שלהן.

היא הוגשה לפני שבועיים על ידי יושב ראש ה-FCC, ג'וליוס גנשובסקי, אך נתקלה בהתנגדות מצד חברים אחרים ברשות. משום כך, לא ברור עדיין אם יושג רוב בין חמשת החברים. שני החברים מטעם המפלגה הרפובליקנית התנגדו לרגולציה של האינטרנט בטענה שהרשת תתפתח בצורה הטובה ביותר ללא התערבות מצד הרשויות. לעומת זאת, העריכו אנליסטים, שני החברים מטעם המפלגה הדמוקרטית – מיניון קלייבורן ומייקל קופס – יתמכו בכללים שנועדו להבטיח את הניטרליות של הרשת.

"אין להם ברירה אלא לתמוך בהצעה של יושב הראש, משום שגם אם הם עצמם היו מעדיפים פיקוח הדוק יותר, הרי שאין באופק אפשרות טובה יותר", הסביר פול גלנט, אנליסט מחברת MF Global. לדבריו, "לאחר בחירות האמצע, שנערכו בחודש נובמבר, הצטמצם מאוד מרחב התמרון של יושב הראש בכל הקשור לניטרליות של האינטרנט".

ההצעה של גנשובסקי מעניקה גמישות רבה יותר לחברות שמספקות אינטרנט ברשתות סלולר, מתוך הכרה בכך שהאינטרנט הסלולרי נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים יחסית. כמו כן, היא מאפשרת לגבות תשלום מאתרי אינטרנט שיבקשו שהמשתמשים יוכלו להגיע אליהם בקצב מהיר יותר. סביר להניח, כי ענקיות טלקום דוגמת Comcast ,AT&T ו-וריזון (Verizon) היו מתנגדות בתוקף להצעה מחמירה מזו שגנושבסקי הגיש בסופו של דבר.

"אנחנו מעריכים שההצעה תאושר, אולי בשינויים קלים", העריכו אנליסטים מחברת Stifel Nicolaus בדו"ח מחקר שפרסמו. החברה נחשבת למעורה בנעשה ברשות התקשורת הפדרלית, משום שהאנליסטית רבקה ארבוגסט שימשה בעבר כמנהלת חטיבה ברשות.

השינויים שאולי ייושמו בהצעה המקורית כוללים איסור חד-משמעי יותר על מתן עדיפות בתעבורה תמורת תשלום. עם זאת, החמרה משמעותית יותר עשויה להציב קשיים חקיקתיים – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת Stifel Nicolaus.

"הנאמנות למפלגה עשויה להשפיע על עמדת הנציגים", ציין ג'רמי סילבה, אנליסט מחברת Medley Global Advisors, בהתייחסו למניעים האפשריים של הנציגים מהמפלגה הדמוקרטית לתמוך בסופו של דבר בהצעה שהגיש יושב הראש. עם זאת, אפילו אם ההצעה תאומץ, עשויים המחוקקים לערער על הכללים – וצריך לקחת בחשבון את ההתנגדות החריפה של הרפובליקנים לרגולציה על האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים