רן רגב, MuchMarketing: "המלחמה על הלקוח באינטרנט הופכת לקשה מיום ליום"

"המטרה היא ליצור תנועה ברשת אשר תגרום בסופו של דבר למכירה", אמר רגב - מייסד משותף וסמנכ"ל השיווק ב-MuchMarketing, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● הוא קבע, כי תפקידו של המנמ"ר יותר מכל, הוא לעזור למנהל השיווק לראות את התמונה המלאה

"המלחמה על הלקוח באינטרנט הופכת לקשה מיום ליום. בסביבה עמוסת מסרים, חשוב לדעת כיצד לבלוט", אמר רן רגב, מייסד משותף וסמנכ"ל השיווק של חברת MuchMarketing, המספקת פתרונות שיווק רב-ערוציים לחברות באינטרנט. רגב אמר את הדברים בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. בהרצאתו הציג רגב כיצד כיום, במאה ה-21, ניתן לשווק באינטרנט בערוצים שונים, או במילים אחרות: "ליצור תנועה באינטרנט אשר תגרום בסופו של דבר למכירה".

"למי שזוכר, בשנות ה-90' האינטרנט החל לחדור לעולמנו", הזכיר. "זו הייתה תקופה נהדרת בה מושגים כמו אופטימיזציה או ROI בכלל לא היו באוצר המילים שלנו. כל מה שהיינו צריכים לעשות זה לבנות אתר בשלוש דקות: כמה שורות טקסט, כמה כותרות, תמונה יפה – ויש אתר. העיקרון של להביא מבקרים לאתר לא היה מבוסס על נוסחה מתמטית – כל מה שרצינו היה מבקרים וכמה שיותר ומכל מקום. הפופולאריות שלנו נקבעה לפי כמות המבקרים וכמות הדפים הנצפים".

לדבריו, "היום המצב קצת יותר מורכב. המשתמשים רבים ושונים, השוק תחרותי ועמוס עד מחנק וחברות שיווק מתרבות מיום ליום – מהקטנות אל המפלצתיות. הקמת אתר היא כיום פרויקט בנייה מורכב, יקר ולעיתים אף מסובך. אחת הבעיות והסיבות להתפוצצות הבועה הייתה שמפרסמים גילו מדיום חדש, וכמו ילד קטן ומתלהב התחילו 'לשפוך' כסף רב על פרסום, מאחר ודובר בנכס נדל"ן חדש ומעניין, דינמי וזול. אלא שכמו בקניון, יכולה להיות לך חנות יפיפייה עם תצוגה מרהיבה ומליון קליינטים שנכנסים בכל יום, אבל עם בעיה קטנה אחת: החנות עובדת ללא איש מכירות ולכן לא מתבצעת בה שום מכירה".

על פי רגב, "ערוצי התנועה באינטרנט הם רבים ומגוונים ואפשר להקביל אותם לכבישים בינעירוניים, כבישים עירוניים או שבילי עפר וחצץ – ובכולם 'מטיילים' אנשים. חלקם הם הלקוח האידיאלי, ועל כן החוכמה של אנשי השיווק היא לאתר את הכבישים הללו ואת הצמתים הרבות ולנסות ולפנות אל קהל לקוחותיו הפוטנציאלי ולהציע משהו שהוא לא יוכל לסרב לו. הכוונה היא לפתור לו בעיה או להביא ערך וזה לא תמיד פשוט. אם אנו רוצים שיבחינו בנו ושישמעו אותנו, אנו צריכים לעורר התרגשות, ציפייה והתלהבות לעוד. הרי מי מאיתנו לא רוצה עוד?".

הוא חידד בדבריו את הזיקה בין המנמ"ר לשיווק באינטרנט ואמר, כי "ישנו שוני מהותי בין עולם השיווק המסורתי לבין זה האינטרנטי. העולם החדש הזה לא יכול להתקיים ללא טכנולוגיה. שורות קוד הם הבסיס של כל חוויה אינטרנטית שיש לנו. מנהלי מערכות המידע כיום הם הנכס החשוב ביותר לכל ארגון, חברה ועסק קטן. ללא המנמ"ר, הארגון הולך ביער העבות ללא מדריך – מישהו שייקח אותו אל היעד. תפקידם של מנהלי מערכות המידע כיום הוא להיות בפרונט, לדאוג למוצר איכותי ולחוויה מושלמת. אך יותר מכל, תפקידם הוא לעזור למנהל השיווק לראות את התמונה המלאה. המנמ"ר כיום הינו ציר מרכזי במכונה הזו".

"האינטרנט הוא מדיום מדיד, ובניגוד לעולם המסורתי בו לא ידענו אף פעם כמה אנשים אכן ראו את שלט החוצות שלנו או כמה צפו בפוסטרים שבשדרה, פה ישנה היכולת למדוד – להבין בדיוק מי ראה, מה ראה ומי הגיב למה".

רגב סיכם בקריאה למנמ"רים, "בואו להתקדם עם הזמן – כי מנהלי מערכות המידע בארגון שלא ידעו לשלוט ולנהל את מערכות המידע הרבות הכרוכות בחוויית השיווק המקוון, ולהבין את המתודולוגיות השיווקיות שכרוכות בהן – יהפכו להיות אנכרוניסטיים, ומקומם ייתפס על ידי מנהלי שיווק 'טכנולוגיסטיים' – ואת זה אף אחד לא רוצה".

קורס המנמ"רים מונחה על ידי בנצי שפירא, מנכ"ל BIM, אשר שימש במשך שנים רבות מנמ"ר של ארגונים בולטים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של קורס המנמ"רים ייפתח ב-23 בפברואר 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים