הרכישה של מק'אפי על ידי אינטל עשויה להיתקל בהתנגדות באירופה

בבדיקה ראשונית של העסקה עלה חשש כי בכוונת אינטל לשלב בשבבים מתוצרתה יכולות אבטחה, דבר שעלול להעניק יתרון למוצרי מק'אפי ולפגוע בתחרות בשוק של תוכנות האנטי וירוס ● הרשויות באירופה אמורות להודיע עד 12 בינואר אם העסקה אושרה, או שתידרש בדיקה ממושכת יותר

גורמים ברשות להגבלים עסקיים הביעו הסתייגות מהרכישה של חברת מק'אפי (McAfee) על ידי אינטל (Intel) – על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל ונסמכת על מקורות שביקשו לשמור על עילום שם. בבדיקה ראשונית של העסקה עלה חשש כי בכוונת אינטל לשלב בשבבים מתוצרתה יכולות אבטחה, דבר שעלול להעניק יתרון למוצרי מק'אפי ולפגוע בתחרות בשוק של תוכנות האנטי וירוס.

בעקבות החששות שהועלו עשויה הבדיקה של העסקה באירופה להתארך, וסגירתה עלולה להידחות. הרשויות באירופה אמורות להודיע עד 12 בינואר אם העסקה אושרה, או שתידרש בדיקה ממושכת יותר. בחודש אוקטובר הודיעה אינטל כי העסקה תיסגר עד סוף השנה הנוכחית, או ברבעון הראשון של השנה הבאה, אך כעת מעריכים באינטל כי העסקה תיסגר רק במהלך המחצית הראשונה של שנת 2011.

אינטל הודיעה על רכישת מק'אפי, בסכום של 7.68 מיליארד דולרים, בחודש אוגוסט האחרון. "אבטחה שמבוססת על חומרה תוביל לפריצות דרך בהגנה מפני איומים מתוחכמים, היום ובעתיד", אמר רנה ג'יימס, סגן נשיא בכיר בחברת אינטל, בהודעה שפרסמה החברה על העסקה.

אין זו הפעם הראשונה שבה נתקלת אינטל ברשויות באירופה. בחודש מאי הטילה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופאי קנס בסכום של 1.45 מיליארד דולרים על אינטל, בשל הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישה חברת AMD המתחרה. אינטל הגישה ערעור על קנס זה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות אינטל ומק'אפי, או מהרשויות באירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים