ארה"ב: הצעת חוק מבקשת לאסור על נהגי משאיות להשתמש בסלולרי בזמן הנהיגה

ההצעה, של משרד התחבורה האמריקני, מתייחסת לכארבעה מיליון נהגים, שכבר נאסר עליהם להתכתב בהודעות טקסט בזמן הנהיגה ● ההצעה היא מהלך נוסף במערכה שמנהל שר התחבורה, ריי לה-הוד, כנגד נהיגה בהיסח דעת

הממשל האמריקני הגיש ביום ו' הצעה שאוסרת על נהגים של כלי רכב מסחריים ואוטובוסים להשתמש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה. ההצעה, של משרד התחבורה האמריקני, מתייחסת לכארבעה מיליון נהגים, שכבר נאסר עליהם להתכתב בהודעות טקסט בזמן הנהיגה.

ההצעה היא מהלך נוסף במערכה שמנהל שר התחבורה, ריי לה-הוד, כנגד נהיגה בהיסח דעת. השר יצא כבר כנגד שימוש בטלפונים סלולריים במכוניות נוסעים, אפילו באמצעות דיבורית. בשנת 2009 נהרגו 5,000 בני אדם, ו-500 אלף בני אדם נוספים נפצעו, בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים נהגים שדעתם הוסחה, על פי נתונים שפרסם הממשל האמריקני.

חוסר תשומת לב היא הגורם ל-9% מבין התאונות שבהן מעורבות משאיות גדולות. במרבית תאונות אלה היו מעורבים גם כלי רכב נוספים. בשנת 2009 עלה המספר של תאונות הדרכים הקטלניות שבהן היו מעורבים אוטובוסים מ-20 ל-38. מחקירות של תאונות אלה שניהלה המועצה הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים עולה כי 6% עד 13% מביניהן נגרמו בשל חוסר תשומת לב.

חברות אמריקניות רבות, ובהן וול-מארט ו-UPS, אוסרות על עובדיהן לשוחח בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. ההצעה הנוכחית תיכנס לתוקף בתום פרק זמן של 60 ימים להגשת תגובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים