פורום SD | "גם בפיתוח בענן נדרש סינכרון של הפרויקט"

"יש לשמר ולחלוק את הידע בצורה יעילה. חשוב ליצור תהליך עיבוד אחיד גם לצוותים פנימיים וגם לחיצוניים", אמר אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט, במפגש פורום SD של אנשים ומחשבים ● לדברי אייזנברג, חבר ועדת ההיגוי של הפורום, גם כאשר פרויקט הפיתוח נעשה בצורה מבוזרת, עליו להיות מנוהל בצורה יעילה, כיוון שנדרש סינכרון של הפרויקט ושל חלקיו

"אחד מהמאפיינים של כל פרויקט פיתוח, הוא הצורך בסינכרון של הפרויקט ושל חלקיו. הדבר נדרש לא פחות גם בעת פיתוח מבוזר, על גבי ענן מיחשוב", אמר אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט. אייזנברג, חבר ועדת ההיגוי של פורום SD מקבוצת אנשים ומחשבים, פתח את מפגש הפורום שהתקיים היום (ב') בכפר המכביה ברמת גן, ודן באתגרים שבניהול הפיתוח בסביבת מיחשוב ענן.

לדברי אייזנברג, גם כאשר פרויקט הפיתוח נעשה בצורה מבוזרת, עליו להיות מנוהל בצורה יעילה, כיוון שנדרש סינכרון של הפרויקט ושל חלקיו. הסינכרון, הסביר, קיים במהלך כל מחזור חיי הפרויקט, בין בתחילתו, כאשר הידע עובר מהלקוח אל צוותי הפיתוח, ובין בסופו כאשר נדרש להעביר את הידע שנצבר במהלך הפרויקט – אל הלקוח הארגוני.

את קשיי התקשורת הקיימים בין צוותי הפיתוח והלקוח הארגוני שעבורו נערך פרויקט הפיתוח, כינה אייזנברג "האויב השקט", והוא הסביר כי יש להילחם בו ולצמצמו, על מנת שהפרויקט יימשך באופן הרמוני ככל האפשר. "יש לשמר ולחלוק את הידע בצורה יעילה. חשוב ליצור תהליך עיבוד אחיד גם לצוותים פנימיים וגם לחיצוניים", הוסיף.

היבט נוסף אליו אמר אייזנברג שיש להתייחס במהלך תהליך הפיתוח, הוא אבטחת המידע. "בעבודה במודל מיחשוב ענן, ובפרט בפיתוח בתצורת מיחשוב זו", הסביר, "היבט אבטחת המידע מהווה בעיה עבור הלקוחות. הלקוח חש כי אין לו שליטה על רמות אבטחת המידע שהוא חפץ בהן. לקוח יכול לומר שהוא לא רוצה שהמערכת שלו 'תשב' ליד מתחרים. יכול להיות מצב בו רמת אבטחת המידע במהלך פרויקט הפיתוח היא מצויינת, אך הלקוח יירתע ממצב זה בשל ההיבט הפסיכולוגי".

הוא ציין מגמה חדשה בעולם הפיתוח, Cloud Sourcing, "מגמה ההולכת ומתחזקת של העברת תשתיות ה-IT למיקור חוץ באמצעות הענן". כך, הסביר, "ניתן לאפשר לעובדים בכל העולם לפתח ביחד, לתפקד כמחלקה אחת. עדיין אי אפשר ליישם זאת בפרויקטים גדולים, אבל ניתן לבנות אשכולות של צוותי כוח אדם, כאשר כל אחד מהם מביא את החוזקות והיכולות שלו ויחד לבצע פרויקט ולתפקד כיחידה אחת".

אייזנברג תיאר בפני משתתפי הפורום את תהליך הפיתוח מבוסס מיחשוב ענן בחברתו, המעסיקה מאה עובדי פיתוח במזרח אירופה ובאוקראינה. המערכת הסביר, "יושבת" על גבי הענן האלסטי של אמזון (Amazon), כאשר כל מדרג במערכת מריץ את כל היישומים, וכל אחד מהם מחובר לבלוק אחסון חיצוני אלסטי, עם תקשורת מהירה, והיכולת לקבל שירות של הרצת בסיסי נתונים. באופן זה, הסביר, עובדי חברתו מבצעים פרויקטי פיתוח המנוהלים במתודולוגיה אג'ילית, בשפת פיתוח רובי, תוך שילוב עבודת בדיקות. בכל זמן נתון, הסביר מנכ"ל איגנייט, הם מבצעים 10-15 פרויקטי פיתוח במקביל. השלב הבא של בניית המערכת, שהחלה לפני חצי שנה, סיים אייזנברג, יהיה בבניית מחסן נתונים ארגוני, DWH, אשר יאפשר להם לבצע תחקור נתונים, ולדעת איזה מקטע בתהליכי הפיתוח עבד טוב ונכון ומהיר – ואיזה לא, לטובת הפקת לקחים והתאמה לעתיד.

שלמה וייס, אחראי פיתוח עסקי בחטיבת רישוי תוכנה, סייפנט (Safenet), תיאר מודלים שונים של רישוי תוכנה בעולם מיחשוב ענן. חתם את המפגש גלעד פרן, מנכ"ל פורטיקור, שתיאר היבטי אבטחת מידע ופרטיות בסביבת הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים