ח"כ מאיר שטרית: "פרויקטי מיחשוב במערכת הבריאות מעוכבים מזה עשור"

"פרויקטי מיחשוב המערכת לא מסתיימים על אף שהושקעו בהם מיליוני שקלים, ולמרות דו"ח חריף של מבקר המדינה", אמר ח"כ שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, בדיון שערכה הוועדה בנושא ● מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, אמר שבקרוב תוגש מפת דרכים למיחשוב מערכת הבריאות

"במערכת הבריאות מתנהלים מזה עשור שורה של פרויקטים שלא הגיעו לסיומם, למרות ועל אף דו"ח ביקורת חריף של מבקר המדינה, שמתח ביקורת חריפה על ההתנהלות האיטית של התהליך", כך אמר ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הוא דיבר בפתח דיון שערכה הוועדה אתמול (ב') על פרויקטי המיחשוב המעוכבים במערכת.

שטרית מנה את הפרויקטים המעוכבים: נמ"ר, מערכת ERP שהוקמה בשנות ה-90 בעלות של 257 מיליון שקלים ובתקציב תחזוקה לחמש שנים של 87 מיליון, פועלת ב-11 מתוך 22 בתי החולים שבאחריות הממשלה; פרויקט מזור (מערכת משלימה לנמ"ר), שבו הושקעו 250 מיליון שקלים, והוא לא החל עד היום; פרויקט רשומה רפואית לאומית, שנועד ליצור ממשק בין מאגרי המידע של הגורמים הרפואיים המטפלים; ורחל"י (ר"ת רשת חיסון לאומית ישראלית) – פרויקט שמטרתו לתעד את כל החיסונים שעבר כל אזרח ישראלי.

ד"ר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון, כי "אין ספק שנושא המיחשוב צריך לעמוד בראש סדרי העדיפויות של מערכת הבריאות". הוא הוסיף, כי "מכיוון שמערכת הבריאות בישראל היא 'די קומפקטית', חשוב למחשב אותה בצורה נכונה מבחינה תפעולית, כך שניתן יהיה לצפות בתיק חולה ממוחשב". ד"ר גמזו העריך שבתוך חודשיים יפרסם משרד הבריאות מפת דרכים לתוכנית מיחשוב ארצית של מערכת הבריאות. לשאלתו של ח"כ שטרית מדוע המשרד לא בוחן שיתוף פעולה עם שירותי בריאות כללית בהטמעת מערכות מיחשוב שכבר קיימות בה הוא השיב, כי "הבעיה הגדולה של מערכת הבריאות היא יצירת סטנדרטיזציה של המערכת".

עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות, אמר שיש לקופות החולים מידע שלא מגיע מבתי החולים, על מנת להשלים את הרצף הטיפולי.

בסיכום הדיון אמר ח"כ שטרית, כי "בסופו של דבר, חשוב שלאזרח יהיה טוב. ניתן לחסוך טרטורים לאזרח וליצור רפואה נכונה וטובה יותר באמצעות מיחשוב יעיל".

הוועדה תזמן דיון נוסף בנושא זה עם סגן שר הבריאות, במטרה לזרז את פרויקטי המיחשוב של המערכת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    חשוב שהמשטרה תבדוק מה קורה בפרויקט נמר. זה מריח רע.

אירועים קרובים