אביב וייס, VMware: "ארגונים ערכו וירטואליזציה ביותר מ-50% ממערכי ה-IT שלהם"

"המגמה שבה אנחנו מבחינים כיום היא וירטואליזציה בסביבת יישומים עסקיים 'כבדים', קריטיים", אמר וייס, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל, באירוע משותף שערכה החברה ביחד עם זברה טכנולוגיות, מפיצת VMware בארץ, בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "הווירטואליזציה הפכה לתקן; המכונות הפיזיות בתוך מערכי ה-IT הארגוניים הפכו לסוג של תשתיות המכילות גם שרתים וירטואליים"

"הווירטואליזציה עברה שלב, וכיום, לאחר הטמעה מסיבית של פרויקטים בעולם השרתים ותחנות הקצה, ארגונים נמצאים במחצית השנייה של תהליך הווירטואליזציה במערכי ה-IT שלהם", אמר אביב וייס, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל. וייס דיבר באירוע משותף לזברה טכנולוגיות, מפיצת VMware בארץ, ול-VMware ישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (ב') בווילה דלאל בתל אביב, בהשתתפות מנמ"רים בכירים מכל מגזרי השוק.

לדברי וייס, המהפך המשמעותי בתחום הווירטואליזציה התרחש ב-2009, אז קבעה IDC שברחבי העולם נמכרו יותר שרתים וירטואליים מאשר פיזיים. "הווירטואליזציה הפכה לתקן", אמר וייס. "המכונות הפיזיות בתוך מערכי ה-IT הארגוניים הפכו לסוג של תשתיות המכילות גם שרתים וירטואליים".

הוא ציין שישראל מצויה במקום גבוה בעולם בתחום, וכי יש בארץ ארגונים שכבר הגיעו למימוש וירטואליזציה של 99% מכלל השרתים שלהם בחדרי המיחשוב. עוד ציטט וייס דו"חות של חברות המחקר, שלפיהם VMware הינה מובילת שוק בעולם הווירטואליזציה בהיבטים שונים, ביניהם חדירת שוק, חדשנות, יציבות, בשלות ותמיכה. הוא אמר, כי החברה מריצה את המסה הקריטית של השרתים ותחנות הקצה הווירטואליים במערכי מיחשוב ארגוניים בעולם.

וייס ציין, כי בנוסף, "לאחר הטמעה מסיבית של פרויקטי וירטואליזציה בעולם השרתים, החל השלב הבא – וירטואליזציה של תחנות הקצה". לדבריו, בשלב הראשון, "לאחר שארגונים עשו קונסולידציה בעולם השרתים והפכו אותם לווירטואליים, התקבל ניצול יעיל יותר של השרתים, כשיש שרת אחד, שמחזיק בתוכו את כל או את רוב השרתים. מהר מאוד ארגונים ראו את התועלות מהסביבה הווירטואלית, שלא יכולות להתקבל בעולם הפיזי: יכולת גידול, גמישות, מיכון, העברת מכונות ממקום למקום, חופשיות ביכולת הפריסה".

בדבריו, ציטט וייס מחקר של גרטנר (Gartner), שלפיו מגמת הווירטואליזציה לסוגיה תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים בשנים הקרובות, כיוון שהיא חוסכת כסף רב לארגונים ומספקת גמישות תפעולית. כיום, אמר, "מנמ"רים נדרשים לעשות יותר IT בפחות תקציב, ולא רק בגלל המשבר הכלכלי. הדרך להצליח לעשות זאת היא בהפיכת ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות, כדי לסייע להיבטים העסקיים של הארגון. לא ניתן לממש את תפיסת מיחשוב הענן לפני שמבצעים וירטואליזציה לאורך ולרוחב ה-IT הארגוני".

העתיד, אמר וייס, הוא במיחשוב ענן. לדבריו, הדרך למימוש הענן החלה בקונסולידציה של שרתים, ומשם המשיכה לווירטואליזציה של יישומים שאינם קריטיים לארגון. המגמה שבה מבחינים כיום, ציין, היא "וירטואליזציה בסביבת יישומים קריטיים. כך תמומש התפיסה של IT כמרכז שירות המסייע לארגונים בהיבטיו העסקיים". לדבריו, "אנחנו מבחינים יותר ויותר במגמה של וירטואליזציה עבור יישומים 'כבדים' בארגונים, דוגמת אקסצ'יינג' (Exchange) ויישומי ERP של אורקל (Oracle) וסאפ (SAP)".

הוא ציין את שיתוף הפעולה של VMware עם EMC וסיסקו (Cisco) ואמר שהוא מתבטא בשלוש רמות: מיטוב התשתיות באמצעות הקמת ענן בן-כלאיים, המחבר בין הענן הפנימי שלהם ובין הענן הציבורי; ברמת היישומים, החברה מספקת פלטפורמה למפתחים ומסייעת להם לכתוב יישומים חכמים, קלים להטמעה; ופתרונות שהחברה מספקת המסייעים למשתמשי הקצה – עובדי הארגונים – לעבוד ממגוון מכשירי הקצה, דוגמת מחשב נייח, נייד וטלפון חכם, ולעבור בין המכשירים השונים במהלך העבודה מול היישומים השונים.

"יש לנו היסטוריה מוכחת של יכולת לחסוך בהוצאות המנמ"רים בעלויות החומרה. הערך המוסף שלנו הוא ביצירת סביבה וירטואלית עבור כלל היישומים ותמיכה בכל בסוגי החומרות", סיכם וייס. "זאת, לצד היכולת להדק את הקשר בין שירותי ה-IT והעלות שלהם. כך ניתן לענות לדרישת הלקוחות הארגוניים לגמישות, יכולת גידול והרצת מאות ואלפי מערכות וירטואליות, תוך טיפול בהיבטי גיבוי, התאוששות מאסון ואבטחת מידע".

בין המנמ"רים שנכחו באירוע היו: צבי טל, תרו; דורון פלח, סלקום; אבי קטקו ואיתיאל מעין, עיריית תל אביב-יפו; אריאל שקרצי, מעריב-NRG; שמואל חכים, משרד הביטחון; שמואל דולצ'ה, משרד המשפטים; אייל תמוז, פולימר לוג'יסטיקס; עמית בר-און ויאיר לוי, פוליקום; אבי ונגר, רד תקשורת מחשבים; תמיר עדוי, רשות הטבע והגנים; תמיר רפאלי ושמואל גוטליב, שירותי בנק אוטומטיים; זאב הירשמן, אפריקה-ישראל; משה ברמק, אקסלנס-נשואה; משה לאוטמן, בנק דיסקונט למשכנתאות; שלום וקנין, גדות; גבי כהן, דלקול; שלום דוד, דקסיה; מיקי בלקין, הזרע ג'נטיקס; מאיר חן, החברה למתנ"סים; יוסי כץ, המרכז האוניברסיטאי אריאל; גיל בכר, הרץ; מיקי וייס, ורינט (Verint); דוד שביט, המרכז הרפואי בני ציון; עופר כהן, המרכז למחקר גרעיני; ועופר כהן וירון זריהן, המשרד לתשתיות לאומיות.

האירוע נפתח בדבריו של אלי וודנסקי, מנכ"ל זברה טכנולוגיות, וחתם אותו אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי ומי שעמד בראש ועדת הבדיקה של צה"ל לחקר אירועי ההשתלטות על המשט הטורקי לעזה. איילנד תיאר את הדרך שבה מתנהלות ממשלות ומתקבלות החלטות בישראל ואת הכשלים המובנים באופן התנהלותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים