מנכ"ל פייסבוק ביקר במשרדי Baidu בסין

בעקבות הפגישה בין מרק צוקרברג לבין מנכ"ל מנוע החיפוש הגדול בסין החלו לצוץ באינטרנט שמועות על חדירה אפשרית של פייסבוק לסין בשיתוף פעולה עם מנוע החיפוש המקומי הפופולארי ● בחודש אוקטובר הזכיר צוקרברג - שהרשת החברתית שהוא מנהל חסומה בפני 1.3 מיליארד בני אדם המתגוררים בסין - את העניין שהוא מגלה במדינה, בשל ההזדמנויות המתפתחות בה והאוכלוסייה העצומה

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

במהלך חופשה בסין נפגש מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מרק צוקרברג – שהרשת החברתית שהוא מנהל חסומה בפני 1.3 מיליארד בני אדם המתגוררים בסין – עם רובין לי, מנכ"ל Baidu, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בסין.

חברת Baidu סירבה למסור על מה דנו שני המנהלים במהלך הסיור שערך צוקרברג במשרדי Baidu, בזמן ארוחת הצהריים שסעדו בחדר האוכל הפרטי של החברה ובישיבה המשותפת שערכו. קייזר קיואו, דובר Baidu, אישר כי צוקרברג אכן ביקר במשרדי החברה ונועד עם לי. צוקרברג שהה בסין במסגרת חופשה פרטית ומגלה עניין רב בסין, אמר קיואו.

"הוא מתעניין באינטרנט בסין והבהיר זאת היטב. מבחינתה של פייסבוק סין היא אזור מת משום שהגישה לרשת חסומה בסין", אמר קיואו על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אני משוכנע שהוא שמח לקבל ייעוץ ממי שמכירים היטב את זירת האינטרנט במדינה".

הצנזורה והפגישות שנערכו בדלתיים סגורות רק הגבירו את חרושת השמועות. "האם פייסבוק תחדור לשוק שמונה 400 מיליון משתמשים בשיתוף פעולה עם Baidu? אין שום ראיות שכך אכן יהיה, אך הדבר הגיוני בהחלט, משום של-Baidu, שהיא ענקית אינטרנט אמיתית בסין, אין רשת חברתית משלה בשוק המקומי", כתב גנג לו, ממייסדי OpenWeb.Asia Workgroup, בהודעה שפרסם בבלוג.

קיואו, מצידו, פרסם הודעה בשירות טוויטר (Twitter) בניסיון להדוף את גל השמועות. "השמועות על רכישה של פייסבוק על ידי Baidu מופרזות. צריך לזכור שרובין ומרק מכירים זה את זה כבר זמן רב. העניין שמגלה מרק בסין ידוע היטב. כדאי לשמור על פרופורציות".

בחודש אוקטובר הזכיר צוקרברג את העניין שהוא מגלה בסין, בשל ההזדמנויות המתפתחות במדינה והאוכלוסייה העצומה. במסגרת ההכנות לקראת הביקור שערך יחד עם חברתו לחיים, הסינית-אמריקנית פריסיליה צ'אן, למד צוקרברג מנדרינית – ואף סיפר על כך לקהל המאזינים שהגיע לשמוע אותו באוניברסיטת סטנפורד, על פי AFP.

"זה אתגר אישי מבחינתי, אני מקדיש שעה ביום ללימוד סינית. אני מנסה להבין את השפה, את התרבות, את צורת החשיבה – זה חלק חשוב של העולם", אמר צוקרברג. "איך אפשר לקשר בין כל תושבי העולם ולהותיר מחוץ למעגל למעלה ממיליארד בני אדם?".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים