בכיר ב-BMC: "אנחנו מתעניינים ברכישת חברה בישראל"

ג'ון ברנרד, CTO בחטיבת ניהול שירותי המיינפריים של החברה, נפגש באחרונה בארץ עם מנכ"ל חברה, על מנת "לקדם את האפשרות לרכוש אותה", לדבריו ● בראיון לאנשים ומחשבים, הוא מספר על עוצמתה של טכנולוגיית המיינפריים והאתגרים העומדים בפניה ואומר, כי היא "עדיין מהווה עבור BMC מנוע צמיחה"

22/12/2010 11:01

BMC מתעניינת ברכישת חברה בישראל – כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים ג'ון ברנרד, CTO בחטיבת ניהול שירותי המיינפריים של החברה, שהגיע לביקור בישראל. במסגרת הביקור, בין פגישות העבודה שנקבעו לו עם לקוחות גדולים בארץ ובטורקיה, קיים ברנרד פגישה בנושא עם מנכ"ל אותה חברה, ששמה לא נמסר לפרסום.

"מנכ"ל אותה חברה הוא זה שיצר את הקשר הראשוני, אבל מאז – הקשר הפך להדדי. המפגש הנוכחי נועד לקדם את האפשרות לרכישת החברה", סיפר ברנרד. לדבריו, BMC ממשיכה להתעניין ברכישות בתחום המיינפריים וההפצה, כל עוד הטכנולוגיות מתאימות לאסטרטגיית ה-BSM (ר"ת Business service management) והענן של החברה. "שלא כמו המתחרים שלנו, אנחנו לא רוכשים טכנולוגיה אך ורק בשביל לייצר רווחים. BMC רוכשת רק כשהיא מזהה טכנולוגיה שמתאימה ותומכת בחזון ה-BSM".

"בשבוע שעבר חגגה החברה 30 שנים להיווסדה, כך שזו בהחלט הזדמנות נפלאה להכריז, כי המיצוב של BMC חזק מתמיד – הן ביחידה שעוסקת במיינפריים והן בזו שעוסקת בסביבות מבוזרות", אמר. לדבריו, גם המצב הפיננסי של החברה משביע רצון, "במיוחד לאור המשבר הכלכלי שחווה העולם בשלוש השנים האחרונות. כשספקים אחרים חוו נפילות, אנחנו המשכנו להציג גידול – אמנם לא של שתי ספרות, אבל עדיין ראוי לציון".

"BMC היא הספק היחיד למעשה שמציע אינטגרציה בין המיינפריים לסביבות המבוזרות", הוסיף ברנרד. "אנחנו עושים זאת, כי אנחנו מאמינים שהמיינפריים הוא בבחינת טכנולוגיה קריטית לצמיחה של חברות רבות בעולם".

לדברי ברנרד, "ההצלחה שלנו בשוק משגשג והיכולת להציג גידול גם בעת משבר מיוחסות לדגש שאנחנו שמים על אופטימיזציית עלויות. ה-CIO, ה-CTO ומנהלים בכירים של ארגוני ה-IT חוזרים ומבקשים מאתנו לסייע להם בהפחתת העלויות, ואכן – הכלים שלנו מאפשרים לנצל טוב יותר את החומרה והמעבדים בארגונים".

יש בתעשייה כאלה שאינם מאמינים ביכולת המיינפריים לשרוד.

"המיינפריים היא באמת טכנולוגיה מבוגרת, אבל במהלך השנים ראינו גידול ושיפור משמעותי בנפח, במעבדים, ביכולות, ב-O\I ובאיכות השירות. BMC מעריכה, כי 80% מהמידע התאגידי שוכן במנייפריים, ויש לכך סיבה טובה. מדובר בטכנולוגיה מאובטחת ועוצמתית, המאפשרת זמינות גבוהה. במהלך השנים האחרונות, יבמ (IBM), בשיתוף עם ספקים כמו BMC, סיפקו כלים שהפכו את המיינפריים ליותר גמיש ונגיש לצורך פיתוח יישומים ושימוש ביישומים. העובדות מדברות בעד עצמן: רוב הבנקים וחברות הביטוח עושים במיינפריים שימוש כבק-אנד של הארגון, והוא אכן עובד נהדר. הכרזת סדרת המיינפריים Z של יבמ תביא להמשך צמיחת התחום. החזון שלנו בתחום המיינפריים הוא להפוך את הסביבה הזו לפשוטה עבור כוח אדם צעיר. לכל המספידים אני אומר: המיינפריים חי וצומח. חלק משמעותי מהרווחים שלנו, ב-BMC, מגיע מעולם המיינפריים, והוא עדיין מהווה עבורנו מנוע צמיחה".

מהם האתגרים המרכזיים שעומדים בפני תחום המיינפריים כיום?

"כמו בכל תחום, גם בתחום זה מחפשים ארגוני IT לעשות יותר בפחות: פחות עלויות ועם פחות כוח אדם. אתגר נוסף הוא הרגולציה. לקוחות רבים מחפשים לממש במהירות יחסית ממשל של תפעול ותהליכים, תוך ציות לחוקים מקומיים – בין אם זה SOX בזל 2 או צורך בהתאמת תהליכים עקב רכישה על ידי ארגון גדול יותר. אתגר נוסף קשור בגורם הגיל. רבים מהמקצוענים הגדולים בתחום המיינפריים נמצאים בעסק 20 או 30 שנים, ורבים מהם עומדים בפני פרישה, כך שהאתגר הוא להביא לתחום אנשים צעירים יותר ולהפוך אותם למקצוענים בתחום. זו גם הסיבה שאנחנו משקיעים כה רבות במשרדינו שבתל אביב ובתל חי. אגב, לפני שבוע ביקר בישראל ביל מילר, מנהל תחום מחשבי מיינפריים ב-BMC העולמית, לרגל הרחבת מרכז המו"פ בתל חי והיערכות לגיוס אנשי מקצוע צעירים, בנוסף על 165 העובדים שם כיום".

"לסיום", אמר ברנרד, "אני חושב שישראל היא מובילה טכנולוגית, ואנשי הטכנולוגיה הישראלים הם ברמה מובילה, לפני רוב העולם. אני רואה את העובדים הישראלים כאבנים יקרות".

הראיון המלא עם ברנרד יפורסם בגיליון InformationWorld הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים