למה חשוב שהמנמ"ר יישב במועצת המנהלים של הארגון?

בדיונים שנערכים כיום במועצות מנהלים, מעורבים באופן שוטף גם אספקטים טכנולוגיים ● לכן, הנוכחות של מנמ"ר בישיבות יכולה רק לתרום לדיון ולעסקי החברה בכלל ● אולם, זה מחייב גם שינוי אצל המנמ"ר: חברי הדירקטוריון עוסקים רבות בתחומים פיננסים וברגולציה, לכן המנמ"ר חייב להרחיב את אופקיו ולא לדבר רק על טכנולוגיה כל הזמן

שילוב מנמ"רים בהנהלות הארגונים, הוא אחד הנושאים החמים ביותר באג'נדה של ארגוני ה-IT. מנכ"לים, יועצים ארגוניים ומובילי דעה שונים, עוסקים רבות בסוגיה, מהי באמת תרומתו של המנמ"ר בישיבתו במועצת המנהלים, מעבר לסמל הסטטוס? בסוגיה זו עוסק המגזין CIO, במהדורה המקוונת שלו. על פי עורכי העיתון, שילוב מנמ"רים במועצות מנהלים הפך אמנם לטרנד, אבל לא מתקדם בקצב שבו היה צריך להתקדם.

עד לא מכבר מועצות מנהלים לא ממש הבינו את החשיבות של שילוב מנמ"ר בקרבן. מנהלים רבים אף החליטו שעבודת המנמ"ר היא אדמיניסטרטיבית והפחיתו את החשיבות שלה. נקודת השבר, שהובילה לכך שדברים השתנו, החלה עם תקנות סרביינס-אוקסלי. חברות הפנימו שמערכות מידע הן חלק בלתי נפרד מהשדרות הניהוליות ועל כן חשובות לא פחות מהשדרות הפיננסיות. כך, רמת הקריטיות של ה-IT עלתה.

בדיונים שנערכים כיום במועצות מנהלים, מעורבים באופן שוטף גם אספקטים טכנולוגיים. לכן, הנוכחות של מנמ"ר בישיבות יכולה רק לתרום לדיון ולעסקי החברה בכלל. לדוגמה, דירקטורים יודעים שהגנה על המידע היא חלק מהאחריות המנהלית שלהם, ושהם עלולים להיתבע אם לא יפקחו על הנושא.

מערכות מידע הן נושא קריטי גם בחברות גלובליות, שמגלות שהטכנולוגיה מהווה תשתית שמייצרת הזדמנויות בלתי רגילות. ככול שהאתגרים גדולים יותר והתחרות גוברת בכל העולם, ההתמודדות עם חייבת להיות משולבת עם טכנולוגיה.

המנמ"ר חי ונושם את עולם ה-IT, ולכן יכול להציע פרספקטיבה רעננה, טרייה ונכונה למנכ"ל או למנהל הכספים. עצה מקצועית אחת של מנמ"ר בישיבת מועצת מנהלים, יכולה לחסוך הרבה מאוד כאבי ראש מאוחר יותר ואפילו להביא הזדמנויות נוספות.

אסור גם לזלזל ביכולות המסחריות והשיווקיות של המנמ"ר, שמנהל מו"מ עם ספקים רבים. את הניסיון הזה שלו הוא יכול להעניק לחטיבות שיווק אחרות בארגון שלו. מנמ"ר יכול לשדרג גם את כישורי חברי ההנהלה בתחומים כמו רגולציה, פיננסים, תפעול ואסטרטגיה של הארגון – שדרוג שיתבסס על טכנולוגיה חדשנית שהמנמ"ר יביא.

אבל כל זה מחייב גם שינוי אצל המנמ"ר – ואולי גם השקעה בהשכלה שלו. חברי הדירקטוריון עוסקים רבות בתחומים פיננסים וברגולציה, לכן המנמ"ר חייב להרחיב את אופקיו ולא לדבר רק על טכנולוגיה כל הזמן. ברמה האסטרטגית, המנמ"ר כחבר הנהלה צריך לדבר בשפה של עמיתיו להנהלה.

כל זה יפה ונכון בתיאוריה, אבל במציאות הדברים קצת יותר מורכבים. כסאות במועצות מנהלים לא מתפנים כל יום ודירקטורים מכהנים שנים באותו תפקיד. מנמ"ר שמכון את עצמו למקום הזה, חייב להתאזר בהרבה מאוד סבלנות, אבל גם להתמיד – כדי שבמידה וכן מתפנה מקום, לא ישכחו אותו.

בישראל אמנם קיימים ארגונים שבהם המנמ"ר הוא מנהל בדרגה בכירה שיושב במועצת המנהלים של החברה, אבל ארגונים אלו הם מיעוט. גם בארץ צריכים המנמ"רים להפנים את העובדה שאם הם באמת חושבים שהם ראויים לשבת בהנהלה, עליהם להרחיב את תחומי ההשכלה שלהם ובעיקר לפעול ולהשפיע על הארגון בנושאים שהם מבינים בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים