תערוכה חדשה מציגה מוצרים של אפל שבורים, הרוסים ושרופים

האמן מייקל טומפרט החליט לקנות גאדג'טים של אפל, להרוס אותם - ולצלם את זה ● עכשיו הוא מציג את יצירותיו בתערוכה שמתקיימת בפאלו אלטו ● טומפרט אמר, כי הרעיון נולד לאחר שצפה בשני ילדיו מתקוטטים בגלל מכשיר iPod Touch שקנה להם - ריב שבעקבותיו הוא זרק את המכשיר על הרצפה

מייקל טומפרט, אמן צילום דיגיטלי וגרפיקה ממוחשבת מאזור סן-פרנסיסקו, רכש לעצמו גאדג'טים מתוצרת אפל (Apple) במטרה להרוס אותם, ואחר כך לצלם אותם הרוסים. התמונות שצילם מוצגות כעת בתערוכה, כאשר כוונתו של טומפרט היא להציג בצורה מתריסה, גם אם משועשעת (ודי יקרה, למען האמת), את הקשר הרגשי של אנשים לצעצועים האלקטרוניים החדישים והנוצצים שלהם, בייחוד הגאדג'טים הפופולריים ביותר בעולם של אפל.

תערוכת 12LVE, המועלית בגלריית Whitespace בפאלו אלטו – לא כל כך רחוק ממשרדי המטה של אפל בקו פרטינו – מציגה 12 תמונות ענק דיגיטליות ברזולוציה גבוהה של מוצרי אפל כאשר הם מושחתים. לצורך עבודתו האמנותית הוא הרס, שרף, רמס ושבר iPhone 3G אחד, iPhone 4 אחד, iPad אחד, מחשבי MacBook Air וערמה של מכשירי iPod. אלה צולמו על ידי חברו, פול פיירצ'יילד.

"התמונות הן ענקיות אך מפורטות עד לרמה מיקרוסקופית, ומספקות כר למחשבה על התייחסותנו לאופנה, לחופש, לשעבוד ולהערצה עיוורת", הצהיר האמן.

חובבי אפל שנבעתו למראה הגאדג'טים המעוותים הכריזו מיד על טומפרט כעל שונא החברה, אולם הוא עצמו טוען, כי הוא חובב אפל מושבע מימיה הראשונים, וכי אף עבד בצוות העיצוב הגרפי של החברה.

בראיון ללוס-אנג'לס טיימס (Los Angeles Times) אמר טומפרט, כי הרעיון לתערוכה נולד לאחר שצפה בשני בניו מתקוטטים בגלל משחק ב-iPod Touch שהעניק להם כמתנה. מותש מההתקוטטויות שלהם, הוא לקח את המכשיר והטיח אותו אל הרצפה.

"הם היו המומים", סיפר. "המסך היה שבור והנוזל שבתוכו נשפך ונזל ממנו. לקחתי את המצלמה שלי וצילמתי את זה, ואשתי אמרה לי שאני חייב לעשות עם זה משהו".

כך החל טומפסט לאסוף מוצרי אפל ולחפש דרכים יצירתיות להרוס אותם, ואז  הביא את קרביהם לאולפן הצילום של פיירצ'יילד.

ניתן לצפות בתמונות של MacBook Air כשרובה מכוון אל ראשו באתר cultofmac.com. עם זאת, אם אתם קשורים רגשית למוצרי אפל שלכם, קחו בחשבון שהצפייה בתמונות עשויה להיות טראומטית עבורכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים