תחזית: ה-iPad ימשיך להוביל את שוק מחשבי הלוח בשנתיים הקרובות

נתח השוק של מחשב הלוח מבית אפל יעמוד ב-2011 על 53%, וב-2012 - על 44% - כך צופים האנליסטים של פייפר ג'פריי ● לעומת זאת, בשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, אנדרואיד של גוגל תתחיל לסגור בשנה הבאה את הפער מול ה-iOS של אפל

למרות התחרות העזה הצפויה בשנה הקרובה בשוק מחשבי הלוח, ואף על פי שהוא עומד להפוך לשוק צפוף, שבו ישחקו יצרניות בכירות וקטנות כאחד, ה-iPad של אפל (Apple) ימשיך לשמור על מעמדו כמחשב הלוח המוביל – כך צופה חברת המחקר פייפר ג'פרי (Piper Jeffray).

השנה שלט ה-iPad כמעט לחלוטין בשוק, עם 14.5 מיליון יחידות שנמכרו. עם זאת, רק בחודש האחרון של השנה מכר ה-Galaxy Tab של סמסונג (Samsung) מיליון יחידות, ובשנה הבאה, כאמור, היצע מחשבי הלוח הולך לגדול באופן משמעותי. בכל זאת, האנליסטים של החברה צופים שה-iPad יחזיק ב-2011 בנתח שוק של 53% וב-2012 – בנתח שוק של 44%, יותר מאשר כל מחשב לוח אחר.

לעומת זאת, ובהתאם למה שמתרחש בשוק הטלפונים החכמים, מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) תתחיל לסגור את הפער מול ה-iOS של אפל. הצפי הוא, כי ב-2011 תגיע המערכת מבית גוגל (Google) לנתח שוק של 33%, כשעיקר הצמיחה יגיע לאחר השקת גרסה 3 שלה, שמכונה Honeycomb (חלת-דבש). ב-2012 אמורה אנדרואיד, לפי פייפר ג'פריי, להגיע כבר ל-39% מהשוק, לעומת 44% למערכת ההפעלה של ה-iPad. שאר היצרניות יתחלקו ב-17% הנותרים בשוק מערכות ההפעלה, ביניהן webOS של HP, חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft) ו-Playbook של RIM.

עוד חוזה החברה, כי באותה השנה יימכרו בסך הכול 71 מיליון מערכות הפעלה לטלפונים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים