גרטנר: שוק השירותים החברתיים הארגוניים יעלה ב-15% ב-2010 ויסתכם ב-769 מיליון דולרים

על פי דו"ח חדש של חברת המחקר, ב-2010 הגיעה ההוצאה בגין שירותים חברתיים ארגוניים ברחבי העולם ל-664 מיליון דולרים לעומת 578 מיליון דולרים ב-2009 ● לפי קצב הגידול הזה, המכירות בתחום השירותים החברתיים הארגוניים אמורות להגיע לקראת סוף 2012 ליותר ממיליארד דולרים

השוק העולמי של שירותים חברתיים ארגוניים יסתכם ב-769 מיליון דולרים ב-2011, עלייה של כ-15% לעומת 2010 – כך טוענת חברת המחקר גרטנר (Gartner) בדו"ח שפרסמה לאחרונה, בו ציינה שהעלייה הזו הינה זהה לעלייה משנה שעברה. ב-2010 הגיעה ההוצאה בגין שירותים חברתיים ארגוניים ברחבי העולם ל-664 מיליון דולרים לעומת 578 מיליון דולרים ב-2009. לפי קצב הגידול הזה, המכירות בתחום השירותים החברתיים הארגוניים אמורות להגיע לקראת סוף 2012 ליותר ממיליארד דולרים.

ההגדרה הרחבה של גרטנר לשירותים חברתיים כוללת בלוגים, דפי ויקי, קהילות, פורומים, תזרימי RSS, אתרי שיתוף סימניות וכלים אחרים שיכולים לעזור לעובדים בתחום הידע לתקשר, לשתף פעולה ולפרוץ דרך אל מאגרי המדע הרבים המפוזרים בארגון גדול. כלים אלו בדרך כלל משולבים ביישומים עבור סקירת ובחינת מוצרים, שיווק מותגים והתפתחות קהילתית, טוען טום איד, אנליסט בגרטנר.

לפי איד, מבין למעלה מ-80 ספקיות התוכנה אחריהן עוקבת גרטנר במגזר השוק הזה, יותר מ-50 מהן מספקות את השירותים החברתיים שלהן כפלטפורמה של תוכנה-כשירות (SaaS), והוא מציין את Salesforce.com ואת Lotus Connections של יבמ (IBM) כשתי דוגמאות בולטות. הוא ציין גם את Socialtext ,Socialcast ואת Jive Software כחברות שהוסיפו כלי ניתוח שמאפשרים לאבחן בין אותות חברתיים לרעשים חברתיים.

"הצעות התוכנה כשירות הללו טובות לחברות עם מודעות גבוהה לעלויות ולחברות שפועלות בענן, והן גם פתחו את הגישה לשיתוף פעולה וטכנולוגיה בתחום עבור עסקים קטנים ובינוניים שאחרת לא היו חושבים בכלל על פריסות תוכנה כזו בעסק שלהם", הוא אמר.

בשנה האחרונה גם מיקרוסופט (Microsoft) הפכה לשחקנית חזקה בתחום השירותים החברתיים הארגוניים. לפי גרטנר, ענקית התוכנה ביצעה שיפורים משמעותיים בתחום כששילבה כלים חברתיים רבים ב-SharePoint 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים