ארצות הברית: קרא את הדואר האלקטרוני של אשתו – ועלול להישלח לכלא

התביעה באוקלנד מאשימה בעל, כי פרץ לחשבון הג'י-מייל של אשתו ● כך הוא גילה רומן שערכה מחוץ לנישואין - מה שהוביל לגירושיהם של השניים ● המשפט יחל ב-7 בפברואר, ואם יורשע - הוא צפוי לקבל עונש של עד חמש שנות מאסר ● מומחים חלוקים בשאלה מהם סיכויי התביעה להתקבל

תושב רוצ'סטר הילס בארצות הברית עשוי להישלח לעד חמש שנים בכלא בגין קריאת הדואר האלקטרוני של אשתו.

התביעה במחוז אוקלנד נסמכת על חוק המשמש בדרך כלל במקרים של גניבת זהות או סודות מסחריים, בתביעה שהגישה נגד לאון ווקר, בן 33. ווקר מואשם, כי נכנס למחשב הנייד המשותף שלו ושל אשתו, קלרה, עם הסיסמה שלה, על מנת לקרוא את ההודעות בחשבון הג'י-מייל (Gmail) האישי שלה. כך, הוא למד על הרומן שניהלה אשתו מחוץ לנישואין.

בעקבות הפרשה הגישה קלרה ווקר תביעת גירושין, ואלה נכנסו לתוקף בתחילת החודש. משפטו של ווקר אמור להתחיל ב-7 בפברואר.

מומחים משפטיים מציינים, כי זו הפעם הראשונה שבה משמש חוק זה במקרה של בני משפחה, וכי ייתכן שיהיה קשה להוכיח שאכן בוצעה עבירה. "זה יהיה מעניין מאוד, משום שאין כאן תשובות משפטיות ברורות", אמר פרדריק ליין, עורך דין מוורמונט, שידוע ברחבי ארצות הברית כמומחה לפרטיות באמצעים אלקטרוניים.

העובדה שהשניים עדיין התגוררו יחדיו בעת ביצוע העבירה לכאורה ושהנתבע נהג גם הוא להשתמש באותו מחשב עשויה לסייע לו, על פי ליין. "אני מניח שהמקרה מצוי בתחום האפור ושהיא לא תוכל לטעון, כי הייתה אמורה להיות לה פרטיות מלאה", אמר.

ליין ציין, כי בכ-45% ממקרי הגירושין "מחטט" אחד מבני הזוג במידה זו או אחרת בדואר האלקטרוני או בחשבון הפייסבוק (Facebook) של הצד השני, אלא שלעומת המקרה של בני הזוג ווקר, בדרך כלל מובילים מעשים שכאלה לתביעה אזרחית ולא פלילית.

לאון ווקר אמר בתגובה לתביעה, כי "עשיתי את מה שהיה עליי לעשות". ג'סיקה קופר, תובעת במחוז אוקלנד, הצדיקה את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ווקר ואמרה, כי "האיש הוא פורץ מחשבים. המחשב היה מוגן בסיסמה, והאיש מוכשר ומיומן. הוא הוריד את הודעות הדואר וניצל אותן לצרכיו".

לעומתה, סבור לאון ווייס, פרקליטו של ווקר, שקופר טועה טעות מרה בפרשנות שהיא מעניקה לחוק. "אני משמש כעורך דין מזה 34 שנים ומעולם לא שמעתי על דבר כזה", אמר. לדבריו, "התביעה מנצלת סעיף בחוק שנועד למקרים שבהם פורצים למחשבי הממשל או למחשבים של חברה פרטית למטרות זדוניות. החוק נועד להגן מפני גניבת זהות או גניבה של קניין רוחני או סודות מסחריים. אי אפשר שלא לתהות – האם אין לתביעה דברים חשובים יותר לעסוק בהם?"

קלרה ווקר מסרה באמצעות פרקליטה, כי היא מסרבת להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים