דיווחים: חברת הון-הסיכון Merus Capital, בראשה עומד בכיר לשעבר בגוגל, תגייס 100 מיליון דולרים

החברה מתכוונת לגייס את הכסף על מנת להשקיע בחברות סטארט-אפ מהדור החדש, דוגמת אתר הקופונים החברתיים גרופון וחברת המשחקים החברתיים Zynga ● היא ממשיכה להשקיע בימים אלה בחברות סטארט-אפ מקרן ראשונית של כ-40 מיליון דולרים

Merus Capital, חברת הון-סיכון שעל מקימיה נמנה אדם שכיהן בעבר כמנהל למיזוגים ורכישות בגוגל (Google), נערכת לגייס סכום של 100 מיליון דולרים – כך על פי שותף מוגבל בקרן, שביקש לשמור על עילום שם.

החברה, שפועלת מפאלו אלטו שבקליפורניה, עדיין משקיעה בחברות סטארט-אפ מקרן ראשונית של כ-40 מיליון דולרים, אך מתכוונת לגייס סכום נוסף במחצית הראשונה של 2011. זאת, כדי להשקיע בחברות סטארט-אפ מהדור החדש, בעלות שיעורי צמיחה מהירים, דוגמת אתר הקופונים החברתיים גרופון (Groupon) וחברת המשחקים החברתיים Zynga.

חברת Merus הוקמה בנובמבר 2007 על ידי סלמן אולה, שכיהן בעבר כסגן נשיא לפיתוח עסקי בגוגל, ושון דמפסי, שעבד עם אולה במחלקה שעסקה במיזוגים ורכישות. השניים עבדו גם במחלקה לפיתוח עסקי של מיקרוסופט (Microsoft) ביחד עם פיטר הסינג, שגם הוא נמנה על מייסדי Merus. החברה מתמקדת בהשקעות בחברות תוכנה בשלבים מוקדמים, שמפתחות כלים שמסייעים לחברות גדולות שפועלות באינטרנט לפעול בצורה יעילה יותר. הקרן הראשונית השקיעה בשמונה חברות לפחות, ובהן חברת הסטארט-אפ Chai Labs שהקים גוקול רג'ראם, מנהל לשעבר בגוגל ואשר נרכשה על ידי פייסבוק (Facebook) בתחילת השנה, על פי דיווחים במדיה.

דמפסי סירב להתייחס לכוונות החברה לגייס כספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים