פעמיים כי טוב: שלישי – היום הכי פופולרי לשליחת נוזקות ודואר זבל ב-2010

הנוזקות והודעות דואר הזבל הרבות ביותר נשלחו השנה בימים שלישי ושני - גילו חוקרים מחברת אבטחת המידע SonicWALL ● הסיבה לפופולריות של ימים אלה לא ברורה, אולם ההערכה היא, כי יש קשר ליום משלוח טלאי עדכוני האבטחה של מיקרוסופט ● רוב המשלוחים הגיעו מסין, הודו, מקסיקו, דרום אפריקה, טייוואן, טורקיה, ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות

יום שלישי הוא היום בשבוע שבו נשלחו ברשת ב-2010 הכי הרבה נוזקות ודואר זבל – כך עולה מסיכום של חברת אבטחת המידע SonicWALL. למקום השני ברשימה זו הגיע יום שני.

לדברי אד כהן, סגן נשיא SonicWALL לאבטחת דואר אלקטרוני, לא ברור מהי הסיבה לפופולריות של המשלוחים בימים אלה. עם זאת, הוא העלה סברה שלפיה ייתכן שהיא קשורה ליום משלוח טלאי עדכוני האבטחה של מיקרוסופט (Microsoft).

חוקרי החברה אספו את המידע באמצעות חיישנים ה-"מולבשים" על מיליוני רכיבי אבטחה של החברה, שמותקנים ב-30 ארצות. שלושת האיומים העיקריים שנשלחו הם סוסים טרויאניים, נוזקות מבוססות וידיאו ונוזקות המוסתרות בקובצי PDF. החוקרים הבחינו, כי רוב המשלוחים הגיעו מסין, הודו, מקסיקו, דרום אפריקה, טייוואן, טורקיה, ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות.

משלוח הנוזקות ודואר הזבל מצוי בשיאו בשעת בוקר יום העבודה של החוף המערבי של ארצות הברית, שהיא שעת צהריים בחוף המזרחי.

באופן מעניין, החוקרים מצאו רכיבי "עונתיות" בנוזקות ובדואר הזבל שנבדקו. כך, מרבית הסוסים הטרויאניים נשלחו בחודשים ספטמבר ודצמבר – עובדה שהחוקרים מייחסים להצעות של מבצעי מכירות לחזרה לבתי הספר ולחגים.

המספר הרב ביותר של נוזקות שמוחבאות בפרסומות נשלח בספטמבר, אוקטובר ודצמבר, שכן אז הפרסום המקוון לקראת החגים נמצא בשיאו. גל משני של משלוחים היה בינואר, כאשר התוקפים שלחו מיילים במסווה של תזכורת למועד פירעונות תשלומים.

ניתוח הנתונים עד סוף השבוע האחרון מעיד, לדברי החוקרים, כי הפעילות לקראת חגי דצמבר השנה הייתה פי שניים מהיקפה ב-2009 וב-2008. סך הנוזקות שחוקרי החברה גילו היה פי שלושה מזה של 2009. כהן ציין, כי לא התגלה בהן שום מאפיין מתוחכם או חכם במיוחד מבחינה טכנולוגית או בהיבט ההנדסה האנושית, הרמייה.

עוד גילו החוקרים, כי המילה "אוסקר" הייתה הפופולרית ביותר במיילים שנשלחו, בכמה נוסחים, בין היתר "באיזו שעה מתחילה תחרות האוסקר?" ו-"רשימת זוכי האוסקר ל-2010".

כהן העריך, כי 2011 תתאפיין בתחום זה בין השאר, בריבוי נוזקות שיישלחו למכשירים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים