פטריק זמיט, אבנט EMEA: "על ישראל להתמקד בתעשייה עם מגוון רב, טכנולוגיה מתקדמת ונפחים נמוכים"

"ישנן הזדמנויות רבות בתחום זה, ואין לוותר על זה, כי מה שיגיע למזרח הרחוק כנראה כבר לא יחזור", אומר זמיט, שיגיע ארצה בשבוע הבא במיוחד על מנת להשתתף בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה ● זמיט יהיה אורחו של דני קורן, מנכ"ל אבנט רכיבים ישראל - השלוחה הישראלית של החברה האמריקנית

28/12/2010 15:04

פטריק זמיט, נשיא Avnet Electronics Marketing EMEA, יגיע ארצה בשבוע הבא במיוחד על מנת להשתתף בכנס הראשון של תעשיות ההיי-טק בישראל. האירוע הוא גם הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה, בראשו עומד היו"ר – יהודה זיסאפל, המשמש גם יו"ר קבוצת רד-בינת. זניט ישתתף במושב של האלקטרוניקה וה-ICT ויברך את מנכלי החברות בתעשייה, שרי האוצר, המסחר והתעשייה, נגיד בנק ישראל ובכירי צמרת הכלכלה הישראלית שיגיעו לכנס.

זמיט יהיה אורחו של דני קורן, מנכ"ל אבנט רכיבים ישראל – השלוחה הישראלית של אבנט (Avnet), שהיא חברה אמריקנית בינלאומית עם סניפים ביותר מ-60 מדינות ומחזור של מעל 15 מיליארד דולרים. אבנט מארה"ב היא המפיצה הגדול בעולם של רכיבי אלקטרוניקה וציוד מחשבים. אבנט רכיבים ישראל מובילה את שוק הפצת רכיבי האלקטרוניקה המקומי על כל גווניו: אקטיביים, פסיביים, אלקטרומכניים וכו'.

לקראת בואו לישראל, ראיינו את זמיט על היציאה מהמשבר בשוק העולמי, על הפעילות בישראל ועל ההיערכות לשנת 2011.

האם אכן הסתיים המשבר העולמי בשוק רכיבי האלקטרוניקה? כיצד אבנט עמדה באתגרים שהוא הציב?
"אכן נראה שהמשבר העולמי בתחום הסתיים. תעשיית ההיי-טק העולמית, ובכללה התעשייה שלנו, חוותה צמיחה משמעותית במהלך 12 החודשים האחרונים ופיצתה על ההאטה שנוצרה במהלך המשבר.

אבנט צלחה את המשבר היטב ועם שינוי המגמה בשוק, הצליחה להגדיל את מכירותיה מעל הרמה של קדם המשבר. היום אנחנו מחזקים נתח שוק גדול יותר ב-EMEA מבעבר".

איזה סקטורים בשוק האלקטרוניקה נפגעו פחות ואלו יותר?
"מאחר והמשבר התחיל מבועה פיננסית ונבע יותר מבעיית אמון של משקיעים בכל העולם – ולא מבעיה בשוק האלקטרוניקה עצמו, הפגיעה השפיעה על כל המגזרים. תחום האלקטרוניקה שזור כל כך עמוק בתעשייה, כך שהוא מושפע חזק לאורך כל שרשרת האספקה כתוצאה מהשינויים בצריכה בשוק – לחיוב או לשלילה.

עם זאת, ניתן לומר שסקטור מוצרי הצריכה, תעשיית המחשבים ותעשיית הרכב – נפגעו קצת יותר מהתעשיות הביטחוניות והרפואיות. ממשלות ואנשים יוציאו את כספם האחרון על ביטחון ובריאות לפני שיוציאו אותו על שדרוג רכבים או מערכת מיחשוב. מסיבה זו, בישראל תחום ההיי-טק נפגע קצת פחות מאשר בעולם. עם זאת, אפקט סוף המשבר מגיע בדרך כלל בצורה של הקצאות ובעיות אספקה – ופה ישראל בהחלט סבלה כמו שאר העולם".

מה מייחד את אבנט בשוק ההפצה העולמי לעומת מתחרותיה?
"ישנם מעט מפיצים גלובליים כמו אבנט, וכולם פועלים פחות או יותר באותו השוק ולכולם יש קו מוצרים ושירותים השונה רק במקצת. ההבדלים העיקריים בין החברות האחרות לאבנט הם לדעתנו הצוות והאסטרטגיה. לאבנט יש פשוט את הקבוצה הטובה ביותר של מומחים, המנוסים בתחום הפצת הרכיבים.

כמו כן, האסטרטגיה של אבנט מאפשרת הבדלים בין-אזוריים, המסייעים לייעל את השירות לצרכי הלקוחות במקום בו הם נמצאים (אבל עם מספיק גמישות כדי לתמוך בלקוחות גלובליים). 'מידה אחת שמתאימה לכולם' זה לא מה שהלקוחות רוצים".

מה אתה מכיר ויודע על שוק האלקטרוניקה בישראל וכיצד אתה מעריך את היצרנים הישראלים?
"העקרונות הכלליים של ההפצה בישראל לא שונים בהרבה מהעקרונות הגלובליים. יש לנו מבנים ארגוניים דומים במקומות אחרים בעולם, אך ההבדל נובע בעיקר מהמומחיות הקיצונית של הלקוחות הישראליים. הידע הישראלי בענף האלקטרוניקה הוא הראשון במעלה ברחבי העולם. כמפיץ, אנחנו צריכים לתמוך בזה, מה שלעיתים יכול להוות אתגר.

הדרישות הטכניות באזורים אחרים אינם גבוהים כמו כאן. במקומות אחרים ההתמקדות לעתים קרובות תהיה על היבטים בשרשרת האספקה (למשל, בארה"ב). בישראל ההתמקדות היא על מומחיות טכנית עמוקה".

איך אתה מעריך את פעילותו של הסניף הישראלי של אבנט?
"כמפיץ גלובלי, אנו תמיד נדחוף את נציגנו המקומיים למצוינות ניהולית. ואכן, אבנט ישראל הוא ארגון מעולה עם ההנהגה הבכירה של דני קורן והצוות שלו. הלקוחות מכירים אותם היטב ויודעים לכבד אותם כספקים טובים, והספקים מעריכים את יכולתם למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות. אבנט העולמית מאוד גאה באבנט ישראל".

איך אתה מעריך שישראל תצליח בשוק העולמי מול התחרות מהמזרח הרחוק?
"במונחים של ידע, ישראל תצליח כל הזמן. במונחים של ייצור בעלות נמוכה, לא כל כך. ישראל צריכה להתמקד בתעשייה שיש בה מגוון גבוה, טכנולוגיה מתקדמת ונפחים נמוכים. ישנן הזדמנויות רבות בתחום זה, ואין לוותר על זה, כי מה שיגיע למזרח הרחוק כנראה כבר לא יחזור".

האם אבנט מסייעת ליצרני האלקטרוניקה הישראלים בהפצתם בעולם?
"כמובן. הרשת הגלובלית שלנו ושיתוף הפעולה הגלובלי יכולים לעזור ליצרנים הישראלים בכל מקום בעולם".

מהי התחזית של אבנט לשנים הבאות בשוק האלקטרוניקה?
"כחברה ציבורית, אנו נזהרים מלתת תחזיות ולצאת בהצהרות לגבי העתיד. עם זאת, אבנט היא חברה אופטימית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים