השווי של פייסבוק זינק ב-56%; הגיע ל-41.2 מיליארד דולרים

שוויה של ענקית המדיה החברתית עלה במחצית השנייה של 2010 בקצב מהיר ● כך גם של חברות רבות נוספות שפועלות בזירת המדיה החברתית, דוגמת גרופון, Zynga וטוויטר ● בסך הכול, עלה בחצי השנה האחרונה השווי של 11 חברות פרטיות שעוסקות במדיה חברתית ב-54%

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

שוויין של חברות פרטיות בזירת המדיה החברתית עולה במהירות – ובראשן פייסבוק (Facebook), שעל פי הערכות של אנליסטים, שווה כיום יותר מאי-ביי (eBay) ומיאהו! (!Yahoo).

על פי נתונים שפרסמה חברת ניירות הערך Nyppex, בששת החודשים האחרונים זינק שווייה של פייסבוק בשיעור של 56% והגיע ל-41.2 מיליארד דולרים. השווי של 11 חברות פרטיות שעוסקות במדיה חברתית עלה בין התאריכים 30 ביוני 2010 ואחד בדצמבר 2010 בסכום כולל של 20 מיליארד דולרים – גידול של 54%. שוויה של כל אחת מהחברות Zynga, גרופון (Groupon) וטוויטר (Twitter) מוערך, על פי Nyppex, ביותר משני מיליארד דולרים.

עם שווי של 41.2 מיליארד דולרים, שווה פייסבוק יותר מענקיות מדיה ותיקות דוגמת CBS, ויאקום (Viacom) וטיים-וורנר (Time Warner) – אמר לורנס אלן, מנהל ב-Nyppex. בחברה מעריכים את שווייה של אי-ביי ב-32.8 מיליארד דולרים, של יאהו! -ב-18.4 מיליארד, את שווייה של גוגל (Google) ב-149 מיליארד דולרים ואת זה של אמזון (Amazon) – ב-73.5 מיליארד.

"אנחנו מנסים לחקור את ההיסטוריה של היזמות וסבורים שבששת החודשים האחרונים נרשמה אבן דרך חשובה", אמר אלן ל-Digital Trends.

המחקר התמקד בחברות שנמצאות בבעלות פרטית ואינן מתכוונות להנפיק מניות לציבור בתקופה הקרובה. הוא הוכן עבור אלה שמגלים עניין ברכישת נתח מחברות סטארט-אפ, בדרך כלל באמצעות רכישה מבעלי מניות קיימים, בעסקות שמכונות "עסקות משניות". ההיקף הכולל של העסקות המשניות שנערכו השנה עשוי להגיע ל-4.9 מיליארד דולרים, משום שחברות רבות לא ממהרות להנפיק מניות לציבור, והרעב של המשקיעים לנתחים מחברות אלה מוצא מענה בעסקות המשניות, על פי אלן.

"מגמה זו תגביר את הלחץ על המנהלים של תיקי ההשקעות לקחת חלק בחגיגה המתנהלת סביב החברות הפרטיות", אמר. "אנחנו מקבלים מדי שבוע פניות מגורמים מוסדיים שמבקשים בפעם הראשונה לרכוש מניות משניות של חברות פרטיות שפועלות בזירה של המדיה החברתית".

ברשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) מתחו ביקורת על הסחר בנתחים מחברות פרטיות, על פי ידיעה שפורסמה שלשום (ב') בניו-יורק טיימס (New York Times).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים