פשרה עם תלמידת תיכון מפלורידה שנלחמה על חופש הביטוי שלה בפייסבוק

בתביעה שהגישה נגד בית הספר טענה התלמידה, כי זכותה לחופש הביטוי הופרה בכך שהושעתה לאחר שמתחה ביקורת על מורה ברשת החברתית בטענה שהוא "המורה הגרוע ביותר שראיתי אי פעם" ● במסגרת הסכם הפשרה ביטל בית הספר את החלטת ההשעיה והשמיד את המסמכים שהתייחסו אליה

בית ספר תיכון מפלורידה הודיע שלשום (ב'), כי הגיע להסכם פשרה במאבק משפטי שנמשך שנתיים עם תלמידה שמתחה ביקורת על מורה בפייסבוק (Facebook).

על פי כתב התביעה, בנובמבר 2007 הושעתה קתרין אוונס מבית הספר התיכון פמברוק פיינס לאחר שהמנהל, פיטר בייר, גילה שבדף שלה בפייסבוק היא תיארה את המורה שלה לאנגלית כ-"מורה הגרוע ביותר שראיתי אי פעם". כדי להצדיק את ההשעיה, הגדיר בייר את מעשיה של התלמידה כ-"בריונות קיברנטית נגד צוות בית הספר" והעביר אותה למגמה נמוכה יותר.

אוונס הסירה את הדף מפייסבוק לאחר יומיים, בעקבות ביקורת של תלמידים אחרים, שיצאו להגנת המורה. האגודה לזכויות הפרט בפלורידה התגייסה להגנתה של אוונס בתביעה שהגישה נגד בייר בסוף 2008, וטענה שזכותה של אוונס לחופש ביטוי נפגעה.

בשלב שקדם למשפט קבע השופט בארי גרבר, כי זכותה של אוונס לחופש ביטוי מעוגנת בחוקת ארצות הברית וכי מעשיה נעשו מחוץ לתחומי בית הספר ומבלי להפריע ללימודים. הוא הוסיף, כי אוונס לא התבטאה בצורה וולגרית או מאיימת, וכי התבטאותה לא סיכנה איש.

אוונס, שהיא כיום סטודנטית בת 20 באוניברסיטת פלורידה, הביעה שביעות רצון מהתוצאות – כך מסר אחד מפרקליטיה, מתיו בוורו. "אני חושב שקתי מרוצה מכך שזכותה לחופש הדיבור הוכרה ומכך שבית הספר עשה את הדבר הנכון", אמר. הוא ציין, כי אוונס לא ביקשה פיצוי כספי מעבר להחזר ההוצאות. במסגרת הסכם הפשרה ביטל בית הספר את החלטת ההשעיה והשמיד את המסמכים שהתייחסו אליה. לא ניתן היה לקבל תגובה מבית הספר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים