InStat: ב-2014 יימכרו כ-1.7 מיליארד התקני USB 3.0

מדובר בגידול של כ-200 מיליון יחידות, או 13%, בצפי המכירות לעומת התחזית הקודמת שערכה חברת המחקר לפני מספר חודשים ● השינוי בהערכה של החברה מגיע לאור העובדה שמספר גדול יחסית של יצרניות שבבים שולחות ידן בייצור בקרי USB 3.0

במהלך 2014 יימכרו לא פחות מ-1.7 מיליארד התקני USB 3.0 – כך צופה חברת המחקר InStat. מדובר בגידול של כ-200 מיליון יחידות, או 13%, בצפי המכירות לעומת התחזית הקודמת שערכה לפני מספר חודשים.

השינוי בהערכה של החברה מגיע לאור העובדה שמספר גדול יחסית של יצרניות שבבים שולחות ידן בייצור בקרי USB 3.0. ב-InStat מעריכים שהמערכת התומכת הזו תוביל לכך שבקרוב תהיה ירידה גדולה במחירים של הבקרים, מה שיאפשר ליצרניות OEM לרכוש את שבב הממשק במחיר שיאפשר להם לשלב אותו במכשירים שלהם, בלי תוספת גבוהה מדי למחיר הסופי.

יצוין, כי ב-2010 תסתכם כמות משלוחי היחידות של התקני ה-USB 3.0 בכ-14 מיליון בלבד, קצת פחות מהציפיות של החברות שפועלות בתחום, ולמרות זאת ב-InStat מגלים אופטימיות רבה.

כמו כן יש לציין, כי אינטל (Intel) רוצה לפתח ממשק התחברת להתקנים חיצוניים משלה, שיהיה מהיר הרבה יותר. הוא נקרא בינתיים Light Peak והוא אמור לספק מהירות העברת נתונים מינימלית של 10 ג'יגה-בייט בשנייה. מכיוון שכך, היא אינה מתכוונת לשלב את הממשק של USB 3.0 בשבבי המערכת שלה, גם לא בחדשים. AMD לעומתה הודיעה שהיא כן תשלב את התקן בחלק מהשבבים העתידיים שלה, אבל באופן מובן, ההשפעה שלה על השוק נמוכה יחסית.

InStat צופה כי ב-2014 יגיע התקן החדש ל-40% חדירה בתחום נגני המדיה הניידים, ויהיה משולב ביותר מ-200 מיליון טלוויזיות. למעלה מ-225 מיליון כונני פלאש יפעלו כשהם מבוססים על USB 3.0, ולפחות 7 מיליון ממירים ימכרו ברחבי העולם עם חיבור USB 3.0.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים