פול אלן הגיש כתב תביעה מתוקן נגד אפל, גוגל ופייסבוק

אלן, ממייסדי מיקרוסופט, הגיש מחדש את התביעה, לאחר שבית המשפט דחה את התביעה המקורית על הסף ● הוא הבהיר את הבסיס לטענות על הפרת זכויות בפטנט על ידי שורה של ענקיות היי-טק וקמעונאות

פול אלן. תורם לתחום הבריאות

מספר שבועות לאחר שהתביעה של המיליארדר פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), נגד אפל (Apple) ו-10 חברות היי-טק נוספות נדחתה על הסף, אחרי שהשופטת קבעה שהטענות שלו ערטילאיות מדי, הגיש אלן תביעה מתוקנת תוך פרק הזמן שקבעה השופטת – עד 28 בדצמבר.

כתב התביעה המתוקן מונה 35 עמודים ומבהיר, כי התביעה מתמקדת בפטנטים שהנושא שלהם הוא "שימוש בדפדפן לצורך ניווט במידע, ובמיוחד במידע אודיו-ויזואלי"; "משיכת תשומת לב של אנשים שנמצאים בקרבת הצג"; וכן "התראה על פריטי מידע בתחומי העניין של המשתמשים".

לטענת אלן, במוצרים ושירותים דוגמת iTunes ,AdSense, אנדרואיד (Android), פייסבוק (Facebook), פליקר (Flickr), ג'י-מייל (Gmail), יאהו! (!Yahoo) ו-Yahoo! Finance, שמציעות חברות כגון AOL ,OfficeMax ,Staples, אפל, אי-ביי (eBay), אופיס דיפו (Office Depot), גוגל (Google), נטפליקס (Netflix) ויו-טיוב (YouTube) יש משום הפרה של זכויותיו בטכנולוגיות שצוינו, אשר מוגנות בפטנט. מלבד פיצויי נזיקין, ריבית והחזר הוצאות, מבקש אלן מבית המשפט להורות לחברות הנתבעות להפסיק לעשות שימוש בטכנולוגיות אלה.

אלן הגיש את התביעה המקורית באוגוסט, באמצעות חברת Interval Research, שאינה פועלת עוד. רבים תהו מדוע המיליארדר בוחר לנהל קרבות משפטיים כשברור שאינו זקוק למיליונים נוספים, או האשימו אותו בניצול לרעה של פטנטים. לעומת זאת, דובר מסר בשמה של חברת Interval, כי "התביעה חיונית כדי להגן על השקעותינו בהמצאות. איננו מגישים תביעות על פטנטים שחברות אחרות הגישו בקשה לרישומם, ואיננו רוכשים פטנטים שהוענקו לאחרים. כל הפטנטים פותחו על ידי חברת Interval ועבורה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. mac

    מיקרוסופט צריכה להתבייש איזה קנאים

אירועים קרובים