רוסיה: הממשלה תשתמש בתוכנות מבוססות קוד פתוח – לפחות עד 2015

ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, חתם על צו המורה לכל משרדי הממשלה הרוסית והסוכנויות הקשורות אליה להציג כבר בתחילת 2011 תוכנית עבודה שתאפשר להם להתחיל להשתמש בתוכנות חופשיות החל מהרבעון השני של 2012, לכל המאוחר ● המטרה המפורשת היא להגביל את הקצאות התקציב ולהקטין את כוח האדם שדרוש לצורך הפעלת תוכנות קנייניות

הממשל הפדרלי הרוסי החליט שכל משרדי הממשלה והסוכנויות הקשורות אליה ישתמשו, לפחות עד 2015, בתוכנה חופשית. ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, חתם על צו שבו נקבע שהמשרדים והסוכנויות יצטרכו להפסיק להשתמש בתוכנה קניינית ולעבור להשתמש בתחליפי קוד פתוח שמבוססים, לדוגמה, על מערכות GNU או לינוקס (Linux). המשרדים צריכים להציג כבר בתחילת 2011 תוכנית עבודה שתאפשר להם להתחיל להשתמש בתוכנות חופשיות החל מהרבעון השני של 2012, לכל המאוחר.

הצו, שמכיל 25 סעיפים, מתווה את הדרך שבה צריכים המשרדים והסוכנויות הפדרליות הרוסיות להגיש תוכניות עבודה מסודרות, ומתי עליהן לעשות זאת. כמו כן, נמסר שהמטרה המפורשת בכך היא להגביל את הקצאות התקציב ולהקטין את כוח האדם שדרוש לצורך הפעלת תוכנות קנייניות.

תוכנית זו מגיעה קצת יותר משנתיים לאחר שכל בתי הספר ברוסיה עברו להשתמש בתוכנות המבוססות על קוד פתוח בלבד. בית ספר שרוצה להתקין כיום תוכנה קניינית צריך להשיג את התקציב לכך בכוחות עצמו או להפנות לצורך כך כספים שמתקבלים מטעם הממשלה במסגרת התקציב השוטף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים