הערכות: כך תיראה 2011 של גוגל

גוגל תשיק ב-2011 סרגל כלים להתמודדות מול פייסבוק, תחשוף את אסטרטגיית תדרי הטלוויזיה שלה ותתיידד עם הוליווד ● כרום ימשיך לעלות, הבעיות הרגולטריות של גוגל יימשכו והחברה תבצע פחות רכישות ● עשר נבואות לא ממש פרועות של מה שצפוי לנו מצד גוגל בשנה הקרובה

גוגל (Google) לא מסתירה את נכונותה להימורים בסיכון גבוה. אלה לא הפחידו אותה בעבר, וכנראה שגם לא יפחידו אותה בעתיד. ב-2011 צפויים לחברה כמה כישלונות צורבים ולבטח גם כמה הצלחות מדהימות – זה מה שקרה בשנים האחרונות, וסביר להניח שהתבנית לא תשתנה השנה. על כל אחד מסיפורי ההצלחה שלה: האנדרואיד (Android), הכרום (Chrome) והג'י-מייל (Gmail) – יש גם דברים שפחות הצליחו, כמו Lively ,Wave או Dodgeball.

לפניכם עשר נבואות לא ממש פרועות של מה שצפוי לנו מצד גוגל בשנה הקרובה:

מיזוג חברתי של שירותי גוגל פייסבוק (Facebook) ממשיכה לצמוח, והפכה עבור המשתמשים להרגל אהוב. עבור גוגל, לעומת זאת, היא הפכה לאיום. השמועות אומרות שהחברה מפתחת סרגל או הרחבה לדפדפן שיחבר את כל שירותיה להיצע חברתי אחד. ייתכן שהוא יוכרז בוועידת המפתחים של גוגל, שתתקיים במאי.

חשיפת אסטרטגיית תדרי הטלוויזיה – בעת ההשקה הצפויה באמצע 2011 של מחשבי Netbook מבוססי כרום מתוצרת אייסר (Acer) וסמסונג (Samsung), גוגל כנראה תחשוף חלק מתוכניותיה לשימוש בתדרי white space (תדרי שידור פתוחים, בעקבות המעבר משידור אנלוגי לשידור דיגיטלי), כמו שיתוף פעולה עם לוג'יטק (Logitech) לייצור נתבי white space.

גוגל TV בדרך להוליווד – ההשקה של ערכת כלי הפיתוח לגוגל TV באנדרואיד צפויה לפני מרס. התעניינות המפתחים תלויה בנכונותם של המשתמשים לקנות את החומרה של גוגל TV, ואלה, מצדם, לא ממש מעוניינים בה כל זמן שספקי התוכן מונעים תוכן ממסכי גוגל TV. ניתן לצפות שגוגל תפתח את הארנק כדי להזמין את כוכבי הוליווד למסיבה שלה.

"חיבוק" להגנה על זכויות יוצרים (DRM) – גוגל רכשה באחרונה חברה בעלת טכנולוגיית DRM לווידיאו. היא כבר משתמשת בטכנולוגיית DRM של אדובי (Adobe) בספרים הדיגיטליים, והיא שבעת רצות מההצלחה של מערכת ניהול הזהויות לתכנים של יו-טיוב (YouTube). עכשיו יהיה לה קל יותר להתיידד עם הוליווד ולהבטיח הגנה טובה יותר על תוכני וידיאו, וסביר להניח שלקראת סוף 2011, עתיד הגוגל TV ייראה הרבה יותר ורוד.

שירותי מוזיקה – מצד אחד, תעשיית המוזיקה חוששת להיכנע לגוגל "יותר מדי", אולם בהתחשב בעובדה ששירותי המוזיקה של גוגל צפויים להתחרות ב-iTunes של אפל (Apple) ובאמזון (Amazon) עתירות הכוח והבלעדיות בתחום הפצת המוזיקה, יש להניח שהתעשייה תהיה פתוחה יותר למשא ומתן עם גוגל. במסגרת זו, כנראה שנשמע בעוד כמה חודשים כמה הכרזות מוזיקליות מעניינות.

כרום בכיוון מעלה – מערכת ההפעלה של גוגל צפויה להגיע עד סוף השנה לנתח שוק של כ-16%. החנות המקוונת Chrome Web Store תתרחב ותכלול את יישומוני iGoogle, שישולבו בצורה בולטת בתוכניות החברתיות של החברה.

מיחשוב ענן וגישה פתוחה למפתחים ראג'ה שת', מנהל פרויקט בכיר בקבוצת האנטרפרייז של גוגל, מאמין שכמה מההימורים הגדולים של החברה יישאו פרי ב-2011. לדבריו, מיחשוב הענן הוא כבר עובדה, וגוגל תמשיך לחפש דרכים להנגיש את הפלטפורמות שלה – הרשת ואנדרואיד – למפתחים באמצעות כלים ווביים. "כעת, כשמיחשוב הענן במודל של גוגל נכנס לזרם המרכזי, אני חושב שאנחנו באמת יכולים לשנות את הדרך שבה אנשים עובדים", אמר.

בעיות חוקיות ורגולטוריות – גוגל תמשיך להתמודד ב-2011 עם כמה בעיות חוקיות ורגולטוריות ועם חקירות באירופה ובארצות הברית. התביעה של אורקל (Oracle) נגדה בנוגע לאנדרואיד ולג'אווה (Java) תמשיך לפרנס לא מעט עורכי דין בעמק הסיליקון. במקביל, תמשיך גוגל לדרוש חופש ביטוי והעדר צנזורה בסיוע הממשל האמריקני.

Google Maps יעבור לחנות האפליקציות – ביוני צפויה אפל להשיק את iPhone 5, שיכלול יישום מפות משלה במקום זה של גוגל. זו, מצידה, תשווק את יישום המפות שלה בחנות האפליקציות, וסביר להניח שאפל תאשר אותו.

פחות רכישות – ב-2010 ביצעה גוגל 27 רכישות. נראה שב-2011, היא לא תגיע למספר הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים