דב בהרב, לשעבר אמדוקס: "הממשלה מעולם לא עזרה לנו"

"חלק מהאחריות לכך אני נוטל על עצמי, כי לא יזמתי בקשות שכאלה", אמר בהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס, בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "הממשלה יכולה, וצריכה, להעניק סיוע לחברות וליצור מיזמים שיגדילו את פעילויות החברות במאות אלפי ומיליוני דולרים"

"במשך כל שנות פעילותי באמדוקס (Amdocs), הממשלה מעולם לא עזרה לנו. חלק מהאחריות אני נוטל על עצמי, כי לא יזמתי בקשות שכאלה. הממשלה יכולה, וצריכה, להעניק סיוע לחברות וליצור מיזמים שיגדילו את פעילויות החברות במאות אלפי ומיליוני דולרים", כך אמר דב בהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס.

בהרב דיבר במליאה המרכזית של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מבכירי התעשייה. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

"הצטרפתי לתעשייה ב-1983, כמנהל כספים באופטרוטק, כי היה לי תואר בפיזיקה", אמר בהרב. "ב-1991 הצטרפתי לאמדוקס כמנהל כספים, ובשנים 2002 עד 2010 הייתי מנכ"ל. גיליתי, כי גם אחרי 19 שנים, יש חיים מעבר לאמדוקס".

"חלק גדול מהצלחת אמדוקס", ציין, הוא "בישראליות שלה. המאפיינים את הרוח הישראלית הם יזמות וחשיבה מחוץ לקופסה, ומנגד – נחישות, יכולת הסתגלות למצבים משתנים וחדשים והשגת תוצאות". לדבריו, החיבור בין התארים "ישראלי" ו-"מנהל" הוא יתרון עבור ארגונים. "שמה של ישראל הולך לפניה בעולם הטכנולוגיה".

לשאלה מדוע ארגונים מצליחים השיב בהרב, כי "חדשנות, התלהבות וכישרון לא מספיקים. לצד אלה נדרש לבצע רכישות, למקד את הארגון ולכוונו לקראת יעד מרכזי אחד. ככל שחברה גדולה יותר – כך עליה להיות יותר ממוקדת ולא להתפזר. כך, למשל, היעד של אמדוקס היה לספק שירותי לקוח לחברות גדולות בעולם. הדבר הושג על ידי בניית אסטרטגיה, התוויית תוכניות עבודה – שנתית ורב שנתית – רכישת חברות להרחבת ההיצע שלנו בתחום ודרישה למצוינות".

"יש לישראל תעשיית היי-טק מפוארת, והיא יכולה להגיע ליותר", סיכם בהרב. "כך, לדוגמה, בדרום קוריאה לא היה דבר לאחר מלחמת העולם השנייה, וכיום יש שם תעשייה מובילה, עם מותגים דוגמת סמסונג (Samsung), קאיה (Kia) ויונדאי (Hyundai). הדבר נעשה בעזרת חדשנות, טכנולוגיה ודחיפה ממשלתית. הממשלה השקיעה בכמה חברות גדולות, וכך הפכה דרום קוריאה למעצמה עולמית. בנוסף, חברות גדולות יכולות למנף את הצלחתן של חברות קטנות העובדות מולן". הוא סיים בציינו, כי "אני אסיר תודה שזכיתי להיכנס לתעשיית ההיי-טק. חוויתי חדשנות והמצאתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים