חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר: "הממשלה תעודד חברות היי-טק גדולות לרכוש קטנות"

התמרוץ לרכישה של החברות הגדולות את הקטנות שסביבן ייעשה בצורת הטבות כלכליות שונות, אמר שני בכנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "כך נראה צמיחה על בסיס קונסולידציה" ● "בדרך זו אולי לא נייצר חברות חדשות, אבל נצמיח את חברות ההיי-טק הגדולות ונציל את הקטנות", הוסיף

"יש סיבות רבות מדוע אין מספיק חברות היי-טק גדולות במדינת ישראל. הממשלה הבינה שאת חלק מהסיבות היא אינה יכולה לפתור. סביב כל חברה בינונית וגדולה מתפתח אשכול חברות קטנות, ביחס של 1:4. נעודד ונתמרץ את הגדולות לרכוש את הקטנות, כדי למנוע את החלופה של רכישתן בנזיד עדשים והיעלמותן", כך אמר חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר.

שני פתח את חלקו השני של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,500 מבכירי התעשייה. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

לדברי שני, התמרוץ לרכישה של החברות הגדולות את הקטנות שסביבן ייעשה בצורת הטבות כלכליות שונות. "נכיר במוניטין כחלק מהרכישה ונפחת אותו על פני חמש שנים", אמר. "כך נראה צמיחה על בסיס קונסולידציה. בדרך זו אולי לא נייצר חברות חדשות, אבל נצמיח את חברות ההיי-טק הגדולות ונציל את הקטנות".

הוא ציין, כי לפני שנה "הממשלה הקימה צוות לבחון מה ניתן לעשות על מנת שתעשיית ההיי-טק תמשיך להתקדם. במאי הצגנו את עקרונות תוכנית 'יתרון יחסי', ביוני הממשלה אישרה את מרכיבי התכנית, ובשבוע שעבר – כל מרכיבי התכנית אושרו בחקיקה. השנה וב-2012 נראה את תוצאות התוכנית".

שני הוסיף, כי "הממשלה מעורבת בצורה ישירה ועקיפה בתעשיית ההיי-טק, החל ממימון המדען הראשי ובמגוון צורות נוספות. בתוכנית 'יתרון יחסי' שמנו דגש חדש על כמה נושאים. כך, הממשלה תכיר בהשקעה של עד חמישה מיליון שקלים לאדם בחברת סיד, והמשקיע יזכה להטבות ולניכויים בשל כך. המטרה היא לעודד את תעשיית האנג'לים". הוא ציין, כי "ב-2010 הייתה ירידה משמעותית בגיוסים. אנחנו רוצים שהתעשייה תצמח, ומעודדים אנשים פרטיים להשקיע בה".

עוד אמר שני, כי "נעודד את הגופים המוסדיים להשקיע בהיי-טק. גם בשנים הטובות, תעשיית הקרנות לא גייסה מספיק. המוסדיים מגייסים מהציבור 30 מיליארד שקלים בשנה, ואנחנו רוצים שהם ישקיעו יותר מ-0.2% שהם משקיעים בתחום".

הממשלה, אמר מנכ"ל האוצר, "בוחנת מה ניתן לעשות על מנת לקדם את הייצוא הישראלי לסין ולהודו. ערכנו מיפוי בשווקים אלה, ביחד עם מכון הייצוא ומשרד החוץ, ונסייע להסרת החסמים בתחום".

בסיום דבריו אמר שני ש-"הממשלה מכירה בהון האנושי בהיי-טק, ותוקצב כסף לטובת הנושא הזה בפריפריה. נסייע לפורשי הענף בשנות החמישים לחייהם להיות מורים למשך כמה שנים. כך יושלמו חוסרים בתקנים. בנינו תוכנית ייעודית לכך, ואנחנו מאמינים שנצליח למלא כמה מאות תקנים בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים