טוני וונד, דל: "מיכון ופישוט מרכזי המיחשוב – האתגר המרכזי של מנהלי התשתיות ב-2011"

"80% מתקציבי המיחשוב מופנים לתחזוקה, מה שמותיר מעט מאוד להקצאת משאבים לחדשנות", אמר וונד, מנהל תחום האיחסון הארגוני בדל לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ● לדבריו, "מתוך זה, 60% מופנים לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות" ● "מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם. דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים", הוסיף

"תקציבי המיחשוב בכלל, ואלה של מנהלי התשתיות בפרט, ממשיכים להיות שטוחים ולא לצמוח, אף על פי שכמות המטלות שלהם רק הולכת וגדלה. האתגר המרכזי של מנהלי התשתיות השנה יהיה למכן ולפשט את התהליכים במרכזי המיחשוב, על מנת לחסוך בהוצאות", כך אמר טוני וונד, מנהל תחום האיחסון הארגוני בדל (Dell) לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

וונד היה דובר המפתח במפגש מנמ"רים וסמנכ"לי טכנולוגיות בכירים שערכו דל ישראל ואינטל (Intel) ישראל ללקוחות דל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דן קיסריה. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

לדברי וונד, "מחקרים מצביעים על כך ש-80% מתקציבי המיחשוב מופנים לתחזוקה, מה שמותיר מעט מאוד להקצאת משאבים לחדשנות. מתוך זה, 60% מופנים לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות. מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם. דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים".

האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים כיום הוא שינוי האופן שבו הם עובדים, אמר וונד. לדבריו, הדבר ייעשה, בין השאר, על ידי מעבר ממערכות מונוליתיות למודולריות, מניהול התשתיות לניהול SLA ומקיצוץ בהוצאות להשגת יעילות גבוהה יותר בעזרת המיחשוב.

הוא אמר, כי החברה עוברת שינוי שהחל לפני שנתיים וטרם הסתיים, שבמסגרתו היא לא עוד רק ספקית מחשבים אישיים, אלא גם חברת שירותים מקצועיים, בעקבות רכישת פרו סיסטמס (Perot Systems), וכן חברת איחסון, עם מוצרי אקווה לוג'יק (EquaLogic) וקומפלנט (Compellent Technologies), שדל רכשה אף אותן. כך, ביכולתה של דל לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. "לוקח זמן להשתנות, אולם אנחנו בכיוון הנכון", אמר.

הפתרונות הנדרשים כיום לארגונים, אמר וונד, הם איחסון בעלות סבירה, מוצרי גיבוי חכם, תעדוף נכון של איחסון סוגי מידע שונים בפתרונות בעלויות משתנות, זמינות של המידע וניהול המידע המאוחסן. הוא ציין, כי האיחסון במערכי ה-IT מייצג 18% מסך עלות התשתיות, כאשר המידע המאוחסן מוכפל מדי שנה וחצי. לדבריו, הטרגדיה של מערכי האחסון היא ש-90% מהמידע אינו נגיש, או שלא ניגשים אליו, ולו פעם אחת אחרי שנוצר. כך, אמר, כמות המידע הדיגיטלי ברחבי העולם ב-2012 תהיה פי חמישה מזו שהייתה בעולם 2008, ותעמוד על 2,500 אקסה-בייט נפח מידע. לדבריו, זו הסיבה לכך שהיבט הניהול של האיחסון הוא כה חשוב, וככל שיהיה בארגונים יותר מידע – כך הם יידרשו ליותר כלי ניהול עבורו.

וונד הציג מחקרים שלפיהם הסיכוי לפתיחתו מחדש של מסמך דיגיטלי שואף לאפס בחלוף שלושה שבועות ממועד ייצורו. בשל כך, הסביר, נדרש עבורו אחסון זול עם מידת נגישות מועטה.

הוא דיבר על היבט נוסף שבו מתמקדת החברה: ניהול סביבות מיחשוב מעורבות – וירטואליות ופיזיות – בין אם על גבי מוצרי דל ובין אם לאו. וונד הסביר, כי בדרך זו, יכולה דל לסייע למנמ"רים להקצות יותר משאבים למו"פ ולחדשנות. "2011-2012 תהיינה שנים שיתאפיינו ברענון ובחידוש תשתיות המיחשוב בארגונים, ולנו יש את הפתרונות הטובים ביותר לתחום", אמר.

וונד סיים בציינו, כי השוק הישראלי מתאפיין באיכות כוח אדם ברמה טכנולוגית גבוהה, אלא שהוא שמרני בהיבט איחסון מבוסס iSCSI. למרות זאת, אמר, "הבעירה איטית ועקבית, והמכירות גדלות בלא הרף. ארגונים מבינים שהפתרונות שאנחנו מספקים עבורם מניבים ערך עסקי, לא רק טכנולוגי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים