סקירה: מחשב נייד Q330-JS01IL של סמסונג

ה- Q330של סמסונג הוא בהחלט מחשב כניסה טוב לתחום העסקי, למרות שהוא כולל כמה חסרונות מינוריים ● ציון: 82

אחרי ששטפה את השוק המקומי עם כמה דגמים של מיני-מחשבים והשיקה מספר מחשבים שמיועדים לשימוש ביתי וכללי מסדרת R – החלה באחרונה סמסונג (Samsung) לשלוח לישראל גם את המחשבים שלה מסדרת ה-Q – דגמי הכניסה שלה לתחום העסקי. אנחנו קיבלנו לבדיקה את ה-Q330, מחשב המבוסס על מסך 13.3 אינץ', כשמתחת לעיצוב הנאה יחסית – שדומה לרוב המחשבים שמציעה החברה, רק בצבעי שחור מוברש (למכסה) ואלומיניום (עבור הגוף) – שוכן לו מפרט מעניין, שמצליח להציע שילוב טוב של עוצמה עם זמן עבודה.

אחד היתרונות הגדולים של סמסונג בא לידי ביטוי באופן מצוין במחשב הזה: המסך, הכונן הקשיח, הזיכרונות ואפילו הכונן האופטי – מגיעים כולם מאחד מבתי היוצר של החברה, ששולחת ידה בכל מה שקשור כמעט למיחשוב האישי. היכולת הזו לספק את מירב החלקים מתוצרת בית, מאפשרת לחברה לשלב עיצובים מדויקים משלה. כך, למרות שהמחשב דקיק יחסית, הוא מצליח לשלב צורב ובכל זאת לשקול פחות מ-2 ק"ג.

עם זאת, ההיבט המעניין ביותר של ה-Q330 שהגיע אלינו לבדיקה, הוא השילוב ההיברידי בין שני כרטיסי תצוגה: אחד מהם הוא שבב ה-HD, שמהווה חלק מהמעבד המרכזי כמו שנהוג בכל מעבדי ה-Core I של אינטל (Intel), והשני הוא כרטיס נוסף, מבית Nvidia. הכרטיס, GeForce 310M, מגיע עם 512 מגה-בייט זיכרון בלעדיים משלו והוא בעל יכולות תלת-ממד.

כברירת מחדל משתמש המחשב, או נכון יותר מערכת ההפעלה, בשבב התצוגה הכלול במעבד – שהוא חלש יותר, אבל בהחלט מספיק לעבודות היומיומיות, ואפילו למי שמבלה את זמנו במשחקי דפדפן. עם זאת, בתוכנות מסוימות שדורשות עוצמה גרפית גבוהה יותר, והמערכת מצליחה בדרך כלל לזהות אותן כבר בזמן ההתקנה, מי שמקבל את הפיקוד על תצוגת המסך הוא הכרטיס מבית Nvidia. המטרה היא לחסוך באנרגיה הכללית הנצרכת על ידי המחשב, להפעיל את הכרטיס החזק יותר רק כשיש בו ממש צורך, ובשורה התחתונה – לאפשר בכל זאת זמני עבודה ארוכים.

הבדיקה שלנו העלתה לרוב שמיון התוכנות עבד היטב, אבל אם רוצים בכל זאת, אפשר לקבוע שכרטיס התלת-ממד יהיה פעיל כל הזמן, על חשבון זמן עבודה, כמובן, ועל חשבון התחממות קלה של המחשב. עם זאת, מדובר בסופו של דבר בשבב בינוני למדי, ותוצאות מבחני התצוגה היו, בהתאם, בינוניות בלבד במונחי הדור הנוכחי של כרטיסי התצוגה.

מעבר לכך, התצורה של המחשב, כאמור, מציעה מעבד יחסית חזק, במיוחד עבור משתמשים עסקיים, כמו גם כמות נאה של זיכרון, כונן קשיח שאמור להספיק לרוב הצרכים של רוב המשתמשים וקישוריות נאה: ה-Q330 מגיע עם שבב בלוטות' חדש בתקן 3.0, כך שניתן כבר להתחבר אליו במהירות רבה יותר עם התקנים שתומכים בכך.

לכל אורך העבודה שלנו עם המחשב לא נתקלנו בהתחממות כלשהי, וזאת למרות שהעבדנו אותו בפרך. ציוני המבחנים הסינטטיים שלו, ובמיוחד ב-PCMark Vantage (שהסתיים ב-6,613 נקודות), היו יותר מאשר סבירים. למרות המעבד המהיר, ולמרות שמשולב בו שבב תצוגה שיכול לגרום להתחממות, הצלחנו להפעיל את המחשב במסגרת הבדיקות שלנו קצת יותר משש שעות (כמובן עם מתאם אלחוטי מכובה), וזה בהחלט מספק במחשב עם מסך בגודל כזה.

אהבנו מאוד את תמונת המסך ואת זוויות הצפייה, והמחשב ממש לא התרגש מאף סרט שזרקנו לעברו – גם באיכות HD מלאה. לא פחות אהבנו את המקלדת המרווחת – למרות שהיא מבוססת על שיטת ה-Chicklet שהפכה לפופולארית ביותר. גם משטח השליטה סביר, למרות שהוא מעט קטן.

הערה אחת שיש לנו לגבי המחשב הזה נובעת לגבי משהו שחסר, במיוחד בגלל שמדובר במחשב שקורץ לתחום העסקי. מעבר לכך שהוא כלל רק את מה שצריך – ולא מעבר לזה, חסרה לנו כניסה לכרטיס ExpressCard. אם המחשב היה תומך ב-USB 3.0 אז עוד היה אפשר להעלים עין, אבל כשהתקן החדש והמהיר הזה נכנס לתמונה, איך בדיוק אפשר לשדרג את המחשב?

ולמרות זאת, מדובר במחשב כניסה טוב לתחום העסקי שמספק בדיוק את מה שצריך: עוצמה עם זמן עבודה סביר.

ציון סופי: 82

תוצאות מבחנים
PCMark Vantage (ציון כללי) – 6,613 נקודות
Cinebench R10 (ריבוי ליבות) – 8,372 נקודות
Cinebench R11.5 (מבחן OpenGL, מסגרות גרפיות לשניה) – 7.84
3DMark06 (ברזולוציה של 1,280X1,024) – 3,721 נקודות

מידע
מחיר שוק: 4,770 שקלים
ספק: חיון מחשבים

מפרט
מעבד: Intel Core i5 520M, במהירות 2.4 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel HM55
זיכרון RAM: 4 גיגה-בייט זיכרון DDR3-1066
כונן קשיח: Samsung HM500JI, 500 גיגה-בייט, SATA II, 5,400 סיבובים לדקה
כונן אופטי: TSSTcorp TS-4633J, צורב דו-צדדי
מסך: Samsung SEC3355, 13.3 אינץ' ביחס 16:10
רזולוציה מרבית: 1,366×768
כרטיס תצוגה כפול: HD של אינטל + Nvidia GeForce 310M (512 מגה-בייט זיכרון בלעדי)
קישוריות: WiFi 8011.2 bg/n, בלוטות' 3.0
חיבורים ויציאות: 3xUSB 2.0 (אחד נטען), RJ-45, HDMI, VGA
תוספות קורא כרטיסי SDHC, מצלמת 1.3 מגה-פיקסל
סוללה 6תאים, 48,840mWh
מערכת הפעלה Windows 7 Home 64 bit
מידות 329x229x26-32 מ"מ
משקל 1.96 ק"ג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים