תערוכת CES: הגרסה הבאה של חלונות תתמוך במערכות ARM

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה חלונות תתמוך בארכיטקטורת ARM של System on a Chip - מסרו מנהלי מיקרוסופט בתערוכת CES בלאס-ווגאס ● מעבדי ARM שולטים בחלק ניכר מהשוק הסלולרי הגואה, שאליו שואפת החברה לחדור

במסיבת עיתונאים שערכה מיקרוסופט (Microsoft) אתמול (ד') בתערוכת CES בלאס-ווגאס הודיעה החברה, כי הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה חלונות (Windows) תתמוך בארכיטקטורת System on a Chip, ובמיוחד במערכות ARM של חברות דוגמת קוואלקום (Qualcomm), טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ו-Nvidia.

עוד הודיעה מיקרוסופט, כי מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) כבר פועלת בשורה של מכשירים קלים במיוחד, דוגמת המחשב הנייד של אייסר (Acer), שמצויד בשני צגי מגע, והכריזה על הגרסה הבאה של טכנולוגיית המגע Surface. מעבדי ARM שולטים בחלק ניכר מהשוק הסלולרי הגואה, שאליו שואפת החברה לחדור.

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות וחלונות לייב (Windows Live), ציין בנאומו, כי דרישות החומרה והיכולות של מחשבי הלוח, המכשירים הסלולריים ומחשבי ה-PC הרגילים הולכות ומתמזגות. כיום שולטת חלונות בפלטפורמת x86 שמשמשת מחשבי PC רגילים, אך הגאות בשוק של המכשירים הסלולריים רבי העוצמה, דוגמת טלפונים חכמים ומחשבי לוח, שמצוידים ברובם במעבדי ARM, יצרה שוק חדש לחלוטין למערכות הפעלה שעומדות במפרטים הטכניים.

"מתחת לפני השטח קיימים הבדלים רבים שחייבים להתייחס אליהם", אמר סינופסקי. "מערכת ההפעלה חלונות גמישה מאוד מבחינה זו. אנחנו שוקדים על האחסון – מזיכרונות פלאש (Flash) ועד נפחים של טרה-בתים רבים – ועל התאמת הגרעין של חלונות לארכיטקטורות חליפיות".

מנהלי מיקרוסופט הציגו במסיבת העיתונאים כיצד פועלת מערכת ההפעלה חלונות במעבדי ARM, תוך האטה מועטה בלבד בקצב הפעולה. "הגרסה החדשה של דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) פועלת במערכות ARM עם האצה חומרה", אמר מייקל אנגיולו, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט, שהציג יישומים במחשב נייד עם שבב Nvidia Tegra. "הטריילר של הסרט Iron Man פועל ישירות בשבב ARM ומוצג באבחנה גבוהה – HD", ציין.

סינופסקי ואנשיו הציגו גם סדרה חדשה של מחשבים ניידים שמצוידים במערכת ההפעלה חלונות 7, ובכלל זה מחשב נייד של אייסר עם צג מגע נוסף כתחליף למקלדת. מיקרוסופט משתפת פעולה עם החברות אינטל (Intel) ו-AMD על מנת לפתח פלטפורמות בעלות צריכת חשמל חסכונית תוך ניצול טכנולוגיות דוגמת צגי מגע. אינטל ו-AMD עצמן מפתחות ארכיטקטורות של System on a Chip על מנת להציע חיי סוללה ארוכים יותר ולצמצם את פליטת החום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים