CES 2011: מחשבי טאבלט מכל עבר

למרות שאפל לא נוהגת להשתתף בתערוכת האלקטרוניקה הענקית, נדמה שהשנה נוכחותה הווירטואלית בולטת לפחות כאילו היתה שם בעצמה ● רוב חברות הענק הציגו מחשבי טאבלט חדשים שנועדו להתחרות ב-iPad הפופולרי של אפל, אך רובן לא פרסמו מחירים ● והאנליסטים? להערכתם שוק הטאבלטים יגיע השנה למשלוחים בהיקף של 50 מיליון יחידות

בלאס וגאס נפתחו היום (ה') האולמות של תערוכת הענק CES (ר"ת Consumer Electronics Show) למוצרי אלקטרוניקה בידורית, אך כבר אתמול רחשה העיר עשרות מסיבות עיתונאים של החברות שהכריזו על המוצרים החדשים המושקים בתערוכה.

אפל (Apple) אמנם לא מציגה בתערוכה, כי היא נוהגת תמיד להציג את מוצריה באירועים שלה בלבד, אבל נוכחותה הווירטואלית מרחפת על פני התערוכה בעוצמה לא פחותה מאשר אילו הייתה שם. הרי לפחות חצי מההכרזות יהיו על מחשבי טאבלט, שאמורים להתחרות ב-iPad שלה, שטלטל את שוק המחשבים הניידים מרגע שהוכרז, לפני כשנה. על פי צפי האנליסטים, שוק הטאבלטים יגיע השנה למשלוחים בהיקף של 50 מיליון יחידות. כדי לסבר את האוזן: אפל מכרה עד כה כ-8 מיליון וסמסונג (Samsung) מכרה כ-3 מיליון.

כצפוי, מוטורולה (Motorola) חשפה את המתחרה שלה ל-iPad – ה-Xoom, שהוא הטאבלט הראשון שפועל עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), המיועדת למחשבי טאבלט, בשם Honeycomb.

נראה שלמכשיר יתרונות רבים על פני ה-iPad: הוא כולל מצלמה אחורית וקדמית לשיחות וידיאו, עם אפשרות לצילום וידיאו ב-HD, מסך גדול ברזולוציה משופרת, הוא תומך בפלאש ותואם לרשת הסלולר של ורייזון (Verizon) האמריקנית. ה-Xoom יהיה זמין בחנויות ברבעון הראשון של השנה בתצורת Wi-Fi ודור-3 סלולרי, ובמהלך השנה יהיה אפשר לשדרגו לדור-4 סלולרי. המחיר? עדיין לא ידוע.

גם RIM הציגה אתמול את הטאבלט שלה, ששמו PlayBook, הפועל באמצעות מערכת ההפעלה הקניינית שלה. זהו מכשיר בעל מסך של 7 אינצ'ים, שגירסת ה-Wi-Fi שלו תהיה זמינה במרץ הקרוב. החברה הצהירה, כי המכשיר מתאים "כמו כפפה ליד" לארגונים גדולים, "שמדברים על עשרות אלפים", כך על פי ג'ף מק'דואל – סגן הנשיא לאנטרפרייז ולשיווק ב-RIM. לדבריו, הארגונים הגדולים רואים ב-PlayBook מכשיר חיוני לא פחות מטלפון סלולרי או מחשב PC. החברה סומכת, כמובן, על המוניטין שיצאו לה בנושא האבטחה של התכנים, מה שקורץ למחלקות ה-IT בארגונים רבים.

ה-PlayBook של RIM מאפשר ריבוי משימות, כמובן, ולדברי מק'דואל חיי הסוללה שלו יהיו ארוכים יותר מכל הטאבלטים בעלי 7 אינצ'ים. כמה? הוא סירב להגיד.

טושיבה (Toshiba) השיקה אתמול את טלוויזיות התלת מימד שלה, הפועלות בטכנולוגיה שאינה מצריכה משקפיים מיוחדים. החברה השיקה טלוויזיות בגדלים שונים – החל מ-40 אינץ', שיהיו זמינות באירופה בסביבות אפריל השנה, ויגיעו גם לישראל בחודש יולי. אם אתם מתעניינים במחיר – הוא צפוי להיות בערך 20 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים