ניצחון חלקי לגוגל מול מיקרוסופט: בית משפט הוציא צו מניעה למכרז הטמעה בממשל האמריקני

גוגל טענה, כי דרישות המכרז מונעות ממנה להתחרות מול מיקרוסופט על אספקת שירותים לממשל ● בית המשפט קיבל את טענת גוגל שלפיה המכרז מוטה לטובת מיקרוסופט ומפר את חוק המכרזים האמריקני

ניצחון קטן וחלקי לגוגל (Google): בית משפט פדרלי בוושינגטון הוציא צו מניעה זמני נגד משרד הפנים האמריקני האוסר על המשרד להטמיע תוכנות מיקרוסופט (Microsoft) במסגרת מכרז המתנהל בנושא.

ענקית החיפוש הגישה בנובמבר, יחד עם Onix Networks, המשווקת את שירותי מיחשוב הענן של גוגל, תביעה נגד הממשל האמריקני הנוגעת למכרז שהדרישות שלו נוסחו, לטענתן, באופן שמונע מהן להתחרות מול מיקרוסופט על אספקת שירותים לממשל.

המכרז שפרסם המשרד הינו לאספקת פיתרון במתכונת אירוח לדואר אלקטרוני ושיתוף עבור 88 אלף משתמשים. שוויו מוערך ב-59 מיליון דולרים, והוא לתקופה של חמש שנים. גוגל ביקשה להגיש במסגרת המכרז הצעה, אולם גילתה, כי אחת הדרישות קובעת שניתן להציע רק את החבילה של מיקרוסופט שמיועדת לממשל הפדרלי (Microsoft Business Productivity Online Suite-Federal).

על פי הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), השופטת סוזן בריידן קיבלה בשבוע שעבר את טענת גוגל שלפיה המכרז מוטה ומפר את חוק המכרזים מ-1984, שמחייב גופים פדרליים לתחרות הוגנת בין ספקים. היא אף אישרה את המשך ההליך המשפטי בנושא. במקביל, הוציאה השופטת צו מניעה לקיום המשך המכרז בתנאיו הנוכחיים וקבעה, כי משרד הפנים כשל בהסברים מדוע לא יכולה הייתה גוגל להשתתף במכרז האמור.

אף על פי שמדובר בהליך משפטי ארוך, מאחר שייתכן, כי משרד הפנים יערער על החלטת השופטת, פרשנים העריכו שמדובר בניצחון חלקי וראשוני של גוגל. מנגד, אנליסטים בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית העריכו, כי ייתכן שמשרד הפנים ישנה בעקבות החלטת השופטת את תנאי המכרז.

גוגל מסרה בעקבות ההחלטה, כי "אנחנו מחויבים ומקדמים תחרות הוגנת ופתוחה ברשת ובסביבה הטכנולוגית, ומרוצים מהחלטת בית המשפט". ממיקרוסופט נמסר, כי "בסופו של דבר, כל המסמכים שיוצגו יוכיחו, כי הזכייה שלנו במכרז תהיה לטובת הממשל ומשלמי המיסים במדינה". לא נתקבלה תגובת משרד הפנים האמריקני.

"הוראת המשרד – שרירותית וקפריזית"

עוד טענה גוגל, כי ההוראה שפרסם המשרד לרכש וניהול נכסים של הממשל האמריקני ב-30 באוגוסט 2010 לרכש ממקור בודד היא "שרירותית וקפריזית, בגדר ניצול לרעה של סמכות ומנוגדת לחוק".

בתביעתה טענה החברה, כי כבר ביוני 2009 נודע לה שהמכרז של הממשל הפדרלי "נתפר" במיוחד למידותיה של מיקרוסופט. על פי כתב התביעה, אף על פי שבתחילה נתנו לגוגל להבין, כי היא תוכל לעמוד בדרישות משרד הפנים, הרי שבפגישה שנערכה באפריל 2010 הודיע מנהל הטכנולוגיה הראשי של המשרד, וויליאם קורינגטון, לנציגי החברה, כי "נבחר נתיב שאינו מאפשר לגוגל להשתתף במכרז, משום שהמוצר שלה לא עומד בדרישות האבטחה של משרד הפנים". על פי גוגל, משרד הפנים סירב לפרט את דרישות האבטחה שמונעות ממנה להשתתף במכרז או לדון עם אנשיה לגבי מאפייני האבטחה של חבילת Google Apps. גוגל הוסיפה, כי כשנציגיה הצליחו ביוני להיפגש עם אנשי משרד הפנים כדי להבהיר את יכולות המוצרים של החברה, הם מצאו את עצמם מול מסרים מעורבים לגבי סטטוס המכרז. לטענתה, אנשי משרד הפנים הכחישו שמועות שהחבילה של מיקרוסופט כבר נבחרה.

אין זו הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שגוגל מוצאת את עצמה בבעיה שכזו. בפעם שעברה התלוננה החברה על החלטה של מדינת קליפורניה לבחור במכרז במערכת דואר אלקטרוני באירוח של מיקרוסופט וטענה, כי הוא לא היה הוגן. הרשויות בקליפורניה דחו זאת.

בדצמבר האחרון הודיע משרד החקלאות שהוא מעביר את 12 אלף עובדיו לאירוח במערכות דואר אלקטרוני, שיחות ועידה, מסרים ושיתוף של מיקרוסופט. המשרד מסר אז, כי המעבר למיחשוב ענן הוא חלק מהסכם שנחתם במאי מול דל (Dell) לביצוע פרויקט בהיקף 27 מיליון דולרים. הפרויקט צפוי להניב חסכון של שישה מיליון דולרים בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים