סקייפ רכשה את קוויק – המספקת שידורי וידיאו בטלפונים חכמים; ההיקף: 150 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מאפשרת, לדוגמה, למטב את הזרמת סרטוני הווידיאו, כך שניתן להעבירם באיכות גבוהה יותר ברשתות אלחוטיות, בין אם ברשת דור שלישי או באמצעות Wi-Fi ● בנוסף, מאפשרת התוכנה של החברה לבצע לכידות וידיאו של שידורים שונים וכן לבצע שיתוף של סרטונים ישירות מהטלפונים ● הטכנולוגיה שלה זמינה עבור 200 טלפונים חכמים, ומספר המשתמשים בשירותיה עומד על כחמישה מיליון

גרסה משודרגת ליישום לעסקים. Skype

סקייפ (Skype), יצרנית תוכנת ה-VoIP הפופולרית, הודיעה בסוף השבוע על הסכם לרכישת חברת הסטארט-אפ קוויק (QiK), שעוסקת בתחום שידורי וידיאו ברמה גבוהה בטלפונים חכמים. סכום העסקה מוערך ב-150 מיליון דולרים. מספר המשתמשים בשירותיה של קוויק עומד על חמישה מיליון, ולפחות חלק מעובדי החברה אמורים להצטרף לסקייפ.

קוויק מאפשרת, לדוגמה, למטב את הזרמת סרטוני הווידיאו, כך שניתן להעבירם באיכות גבוהה יותר ברשתות אלחוטיות, בין אם ברשת דור שלישי או באמצעות Wi-Fi. בנוסף, מאפשרת התוכנה של החברה לבצע לכידות וידיאו של שידורים שונים וכן לבצע שיתוף של סרטונים ישירות מהטלפונים.

הטכנולוגיה של קוויק זמינה עבור כ-200 דגמי טלפונים חכמים הפועלים על כל מערכות ההפעלה, ואחת ההערכות היא שבסקייפ ישתמשו בטכנולוגיה זו כדי לאפשר לה לשחרר את פלטפורמת שיחות הווידיאו שלה גם עבור טלפונים שפועלים בסביבת אנדרואיד (Android). סקייפ הכריזה באחרונה, כי תאפשר שיחות וידיאו ביישום שלה לסביבת iPhone.

במקביל, הודיעה סקייפ, כי תתחיל לתמוך בווידיאו בשיחות ועידה. מדובר באפשרות פרימיום, כלומר: כזו שניתן להשתמש בה רק לאחר רכישת מנוי. התכונה הזו זמינה כעת לכל סביבות המיחשוב, אולם כדי ליזום שיחת ועידה בווידיאו, יש להשתמש בלקוח של סקייפ בגרסה 5.1 ומעלה לסביבת חלונות (Wundows). שיחות הווידיאו האישיות, בין שני לקוחות בלבד, תישארנה שירות חינמי.

לפי מנכ"ל סקייפ, טוני בייטס, נכון לסוף 2010, אחראית החברה לכרבע מכלל דקות השיחה הטלפוניות הבינלאומיות. להערכתו, לפחות 40% מהשיחות הללו הן שיחות וידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים