CES 2011: נראה שאין מתחרה אמיתי ל-iPad

יותר מ-12 מחשבי טאבלט שונים ומשונים הושקו בתערוכת הענק, אולם הם סובלים לרוב מאיכות חומרה נמוכה יחסית, ממשק משתמש לא מגובש, גדלים שונים של מסכים, ערוצי הפצה, ספקות באשר לתאימות של אפליקציות והעדר ממשק אחיד לניהול האפליקציות והתכנים ● מכל הטאבלטים שהוצגו, נראה שהזום של מוטורולה הוא "כוכב ההצגה", אך גם הוא לפי שעה לא מאיים על מעמדו האיתן של ה-iPad בראש הפירמידה

תערוכת הענק CES, שננעלת היום (א') בלאס וגאס, הניבה "ערימה" של יותר מתריסר מחשבי טאבלט של מגוון חברות – בהן LG, אייסר (Acer), אסוס (Asus), סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola), דל (Dell), טושיבה (Toshiba) ועוד. אבל האם אחד מהם הוא באמת המתחרה האולטימטיבי ל-iPad הפופולרי של אפל (Apple)?

ה-Slate של LG הוא עדיין מכשיר עלום. החברה לא סיפקה פרטים כלשהם, מלבד העובדה שהוא יפעל על גבי גרסה 3.0 של אנדרואיד (Android) ויהיה תואם לתקן הסלולר +HSPA ודור-4. החברה אפילו לא הציגה תמונה של דגם האב.

ה-Streak 7 של דל פועל על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.2 ולא עם גרסה 3.0, הייעודית למחשבי טאבלט. למה להשיק מוצר מת? מי ירצה מוצר עם תוכנה לא מעודכנת, בידיעה שיש גרסה משופרת, עם פונקציונליות טובה יותר? עם זאת, יכול להיות שמסך ה-7 אינץ', הקטן יותר, דווקא ימצא חן בעיני חלק מהמשתמשים.

הגלאקסי טאב של סמסונג שהוצג ב-CES הוא רק גרסה מעודכנת של המכשיר הקיים, שהוסיפו לו קישוריות סלולרית התואמת לרשת LTE של ורייזון (Verizon). הוא פועל על גבי אנדרואיד 2.2, והחברה לא הודיעה אם הוא יעודכן לאנדרואיד 3.0.

שאר הטאבלטים שהוכרזו הם "מיש-מאש" של דגמים בגדלים של 7 ו-10 אינצ'ים, הפועלים על אנדרואיד 2.2 או 3.0, אבל אף אחד לא מרשים או מדהים במיוחד, ואף אחד לא ממש פורץ דרך בהיבט של תכונות ופונקציונליות.

מכל הטאבלטים שהוצגו, נראה שהזום של מוטורולה הוא "כוכב ההצגה". מסך ה-10.1 אינצ'ים הוא בין הגדולים שהוצגו, וגם החומרה שלו בולטת לעומת השאר. מוטורולה עושה את הדבר הנכון כשהיא משיקה אותו לשווקים עם קישוריות דור-3 כמה שיותר מוקדם, תוך הבטחה לשדרוג לדור-4 במהלך השנה. גם לא מזיק שיש לו תמיכה מרשת ורייזון. כך, למכשיר יש בהחלט סיכויי התמודדות טובים מול המוביל בקטגוריה הזאת, מתוצרת אפל כמובן.

מדוע המכשירים האחרים לא ינצחו את ה-iPad? איכות החומרה, ממשק משתמש לא מגובש, גדלים שונים של מסכים, ערוצי הפצה, ספקות באשר לתאימות של אפליקציות והעדר ממשק אחיד לניהול האפליקציות והתכנים, כמו iTunes. בנוסף, אף אחד מהם הוא לא "שיקי" ו-"מצוחצח" כמו ה-iPad.

עם זאת, ה-iPad רחוק מלהיות מושלם ויש לו מגרעות רבות. על כן, ייתכן שיהיו מי שיחשקו בחלק מהמכשירים החדשים. למרות זאת, אין ספק שאף אחד מהם לא ידיח את ה-iPad מהמקום הראשון… לפחות בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים