נגן המדיה VLC הוסר מחנות היישומים של אפל

ההסרה בוצעה לבקשת אחד המפתחים המקוריים של התוכנה, בשל הסתירה בין רישיון GPL, שעל פיו מוצעת תוכנת VLC, לבין המדיניות של App Store ● המהלך גרם לתחושות קשות בקרב חלק מחברי קהילת הקוד הפתוח

נגן המדיה הפופולרי VLC הוסר מחנות App Store של אפל (Apple), לבקשת אחד המפתחים המקוריים של התוכנה – וגרם לתחושות קשות בקרב חלק מחברי קהילת הקוד הפתוח. זאת, בשל הסתירה בין רישיון GPL, שעל פיו מוצעת תוכנת VLC, לבין המדיניות של App Store.

"ב-7 בינואר הסירה אפל את נגן המדיה VLC מחנות היישומים למכשירי iOS", כתב רמי דניס-קורמון, אחד המפתחים של הגרסה השולחנית של VLC, בהודעה שפרסם בבלוג. "זאת, בשל הסתירות בין רישיון GPL של GNU לבין תנאי השימוש בחנות App Store. נוכח התקדימים, המהלך אינו אמור להפתיע איש".

דניס-קורמון היה אחד השולחים של ההודעה על הפרת זכויות יוצרים שנשלחה לאפל. ההודעה התייחסה לגרסת iOS של תוכנת VLC המקורית. זאת, משום שרישיון GPL מתיר להעתיק, להפיץ ולשנות תוכנות כל עוד התוכנות שלאחר השינוי יופצו גם הן לפי תנאי רישיון GPL. אולם, המנגנון למניעת העתקה (DRM) שמשולב בתוכנות הנמכרות ב-App Store מונע את האפשרות לשתף אותן.

רומיין גוייט, ממייסדי החברה שיצרה את גרסת iOS של VLC, חולק על עמדתו של דניס-קורמון. "איננו פוגעים בחופש של אף אחד", אמר. "קוד המקור של היישום שאנחנו מציעים פתוח לכל, והיישום מוצע בחינם, להורדה חופשית. אנשים נהנים מנגן וידיאו נחמד וחופשי, בעל קוד מקור פתוח, בחנות App Store, ואני לא מבין למה זה אמור להפריע למישהו, בשם 'החופש'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים