ח"כ מאיר שטרית: "ישראל במקום ה-49 בעולם ביחס מחשב לתלמיד; בהשוואה ל-OECD מצבנו עגום"

"המיחשב כיום הוא כלי ממדרגה ראשונה, והבסיס הוא לא רק מה מלמדים אלא איך מלמדים", אמר ח"כ שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בדיון בנושא תיקשוב מערכת החינוך בישראל ● ד"ר עופר רימון, משרד החינוך: בתקציב 2011-12 יש תוספת של כמיליארד שקלים לנושא ותוספת של כ-12 אלף שעות לימוד למדעים

ישראל ממוקמת במקום ה-49 בעולם ביחס שבין מספר המחשבים למספר התלמידים – קצת מעל טורקיה וברזיל והרחק מאחורי ארה"ב, אירלנד ואפילו ירדן; כך עולה מנתונים של מרכז המחקר של הכנסת, שפורסמו היום (ב') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הוועדה, בראשות ח"כ מאיר שטרית, קיימה דיון בנושא תיקשוב מערכת החינוך בישראל, בהשתתפות פרופ' חיים הררי, השר מיכאל איתן, נציגי משרד החינוך, מכללות אקדמיות, מט"ח ונציגים מחברות היי-טק ורשתות חינוך.

יו"ר הוועדה, ח"כ שטרית, פתח את הישיבה ואמר: "מצבה של מערכת החינוך בנושא המיחשוב לא טוב. מצבנו ביחס למדינות ה-OECD עגום. לצערי, יש היום מחשב אחד על כל 13 תלמידים. המיחשב כיום הוא כלי ממדרגה ראשונה, והבסיס הוא לא רק מה מלמדים אלא איך מלמדים".

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, הציג בפני חברי הוועדה את תוכניות משרד החינוך בנושא המיחשוב וציין, כי שר החינוך ומנכ"ל המשרד שמו דגש חזק על המדע והטכנולוגיה. כך, ציין, בתקציב לשנים 2011-12 יש תוספת של כמיליארד שקלים לנושא ותוספת של כ-12 אלף שעות לימוד למדעים. עוד הוסיף ד"ר רימון, כי משרד החינוך עתיד להוציא בזמן הקרוב חוזר מנכ"ל אשר יודיע לכל המפתחים הלא-דיגיטליים, כי החל מנקודה מסוימת, כל ספר יחויב גם להופיע כאמצעי דיגיטלי.

פרופ' חיים הררי, יו"ר הוועד המנהל של מכון דיווידסון לחינוך מדעי ונשיא מכון ויצמן לשעבר, אמר:"כבר בשנת 93' אמרנו שצריך מחשב אישי ושיש למחוק את המושג 'מעבדת מחשבים'. יש להתחיל את השינוי בכל כיתה ובכל ישוב".

השר מיכאל איתן ציין את פועלו בבית ספר בשדרות, ואמר, כי "משרד החינוך צריך לעשות תוכניות שונות לקהלים שונים. אנו מדברים על שלושה מרכיבים אשר נשענים ביחד: נגישות, מיומנות ותכנים". השר איתן ציין, כי בארץ אין שום מתודה דיגיטלית ואין שום תקן אשר קובע כמה מחשבים צריכים להיות בכל בית ספר.

בסיום הישיבה קרא ח"כ שטרית למשרד החינוך בדרישה לקבוע עמדה ברורה בנושא המחשבים בכיתות. מהשר איתן ביקש שטרית לזרז את המהפכה בתשתיות האינטרנט כדי שבתי הספר יחוברו לפס רחב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים